حال و روز این روزهای بازار کالاهای دست دوم

اگرچه رکود همه بازارها را فرا گرفته اما بازار خرید و فروش کالاهای دست دوم گرم است. آنگونه که فعالان بازار می گویند، عطش مردم برای خرید کالاهای دست دوم بیشتر از کالاهای نو است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها بازار خرید و فروش کالاهای دست دوم گرم است. مردم می گویند که با پرداخت پول کمتر، می توانند کالاهای بهتری را خریداری کنند، ضمن اینکه تنوع گرایی در بسیاری از خانوارهای ایرانی سبب شده تا عمر مصرفی برخی کالاهای بادوام برای خانواده ها بسیار کوتاه باشد و بنابراین سایر افراد هم بتوانند از عمر مفید یک کالا بهره مند شوند، یعنی کالاها میان چند خانوار دست به دست می شود تا از رده خارج شود.

از سوی دیگر، فعالان بازار می گویند که اغلب این روزها با کالاهایی مواجه هستند که تنوع گرایی خانوارهای ایرانی سبب می شود که آنها ارزان‌تر این کالاها را خریداری کرده و به سایر خانوارهای متقاضی، گران‌تر بفروشند و سود خوبی هم به جیب برند.

این تنوع گرایی به خصوص در پایتخت سبب این شده که بسیاری از افراد جویای کار بتوانند با خرید تنها یک وانت و در اختیار داشتن یک یا دو میلیون تومان پول، به گردش در کوچه و خیابان‌ها بپردازند و در مقابل، کالاهایی را خریداری کنند که ظاهری نو و مناسب دارند و اما قیمتی ارزان هم از سوی فروشندگان برای آنها در نظر گرفته شده است.

این کاسبان کالاهای تقریبا نو اما دست دوم مردم را از آنها خریداری کرده و در شهرستانها به عنوان کالای دست دوم مرغوب می فروشند و بنابراین سود خوبی را هم نصیب خود می کنند.

گشت و گذاری هم در بازار کالاهای دست دوم اما به ظاهر نو نشانگر این است که مردم اقبال زیادی به خرید این کالاها نشان می دهند و از سوی دیگر، کالاهای خود را با قیمت مناسبی برای کاسبان، به آنها می فروشند.

با بررسی قیمت‌های ارایه شده از سوی مردم برای فروش کالاهایشان شاید قضاوت بهتری را بتوان از بازار پرسود کالاهای دست دوم نشان داد. بر این اساس یک گاز فردار تمام استیل که به گفته فروشنده کاملا سالم و بدون نقص است، 490 هزار تومان عرضه می شود، درحالی که نمونه این گاز در مغازه ها گاه به یک میلیون تومان هم می رسد.

مفرش آذربایجان 60 ساله نیز که به گفته فروشنده بسیار تمیز است، 550 هزار تومان است در حالی که خریدار دوره گرد می گوید که این مفرش را می تواند تا یک میلیون و 200 هزار تومان هم بفروشد.

گلیم 6 متری بسیار نو هم به قیمت 80 هزار تومان از سوی فروشنده به فروش می رسد اما به گفته این فروشنده یک دانشجو نمونه آن را هفته قبل تا 150 هزار تومان از وی خریداری کرده است.

بنابراین در اوضاع فعلی اقتصاد ایران، همه چیز ممکن است اتفاق بیفتد و در این میان هم برخی که ایده ها و فکرهای مناسبی دارند، سودهای مناسبی را هم از این بازار به دست می آورند درحالی که شاید بازار خرید و فروش کالاهای نوو راکد باشد، اما بازار خرید و فروش کالاهای دست دوم، داغ داغ است.

منبع: تابناک

انتهای پیام/
برچسب ها: دست دوم ، کالا ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار