پاسخ به یک ادعای دروغ؛

مقصر بحران آوارگان در اروپا کیست؟

هر روزه شاهد ادعایی جدید از سوی بانیان و حامیان تروریسم هستیم که تازه ترین ‌آنها این ادعاست که ایران را مسبب بحران آوارگان در اروپا می‌خواند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اردوغان بار دیگر اتهامی جدید متوجه ایران ساخته و مدعی شده که چون ایران از نظام سوریه و شخص "بشار اسد" حمایت می‌کند، مسئله بحران آوارگان در اروپا ایجاد شده است.

 وی می‌گوید ایران و البته در کنار آن روسیه، هرگز به دنبال میانجیگری در مورد اوضاع سوریه نیستند؛ آن‌ها همواره از اسد حمایت کرده‌اند و همین قبیل حمایت‌هاست که به فرار بسیاری از سوری‌ها و دیگر ساکنان منطقه به اروپا منتهی شده است.( متن این خبر را در اینجا بخوانید )

مقصر بحران آوارگان در اروپا کیست؟

این اولین بار نیست که اردوغان، بی‌توجه به واقعیات پیرامونش در مورد رابطه ایران و سوریه به اظهار نظر و اتخاذ موضع اقدام می‌کند. وی قبلاً نیز بشار اسد را دیکتاتور و ظالم خوانده و ایران را متهم ب--ه این کرده بود که به سوریه سلاح ارسال می‌کند و در این کشور حضور نظامی دارد.

اما به نظر می‌رسد اردوغان را باید به برخی واقعیات و حقایق حاکم بر منطقه حس

اس خاورمیانه توجه داد؛ او باید بداند که مسئول بحران آوارگان در اروپا که رفته رفته چالشی انسانی - اجتماعی- سیاسی را برای کشورهای این قاره ایجاد کرده ایران نیست بلکه جبهه استکبار جهانی است که با ایجاد و تجهیز گروهک‌های تروریستی و جنبش‌های  ضد مردمی، آسایش ساکنان منطقه را برهم زده و عملاً ادامه سکومت را در این مقطع حساس کنونی در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها غیرممکن ساخته‌است.

مقصر بحران آوارگان در اروپا کیست؟

اردوغان باید اطلاع داشته باشد که مسئله حمایت از بشار اسد، مسئله‌ای نیست که ایران الآن به آن تأکید داشته باشد بلکه این امر موضوعی است که از ابتدای بروز بحران در سوریه، جمهوری اسلامی ایران بر آن اصرار دارد؛ زیرا بر اساس تحلیل‌های درست و واقع‌بینانه‌ سیاسی، بحران سوریه، بحرانی ساختگی و غیرضروری بوده که می‌توانسته است با گفتگویی سیاسی و نه حربه‌های نظامی و نه از طریق لشکرکشی حل شود و اساساً نیازی هم به ایجاد چنین شرایط وخیمی برای حاکمیت و مردم سوریه نبوده است.

باید از قدرت‌های مستکبر و در رأس آن‌ها ایالات متحده پرسید که چرا یک اختلاف ساده بین گروه‌ها و احزاب مخالف دولت سوریه با بشار اسد را به چالش اساسی تبدیل کردند و چرا به جای آنکه مرهمی بر زخم مردم سوریه باشند، بر این زخم نمک پاشیدند و بی‌اعتنا به وضعیت ناگوار هزاران سوری، آن‌ها را به ترک دیار وادار ساختند؟

باید از رژیم‌های مرتجع و وابسته عرب منطقه به ویژه سعودی‌ها پرسید چرا "پان عربیسم"، این بار برای مردم سوریه به جریان نیفتاد و عِرق عربی برای سوری‌های جنگ زده گُل نکرد؟ باید از آن‌ها پرسید چرا در وضعیتی که همه هجمه‌های ظالمانه علیه شخص بشار اسد بود تا وی را از صحنه سیاسی سوریه کنار بگذارند و فردی دست‌نشانده جایگزین او سازند، از او که یک تنه در برابر ظلم و زورگویی استعمارگران ایستاده، حمایتی نکردند؟

مقصر بحران آوارگان در اروپا کیست؟

چرا با دمدمی مزاجی و شبهه افکنی و اختلاف پراکنی، روند آشتی ملی و تشکیل دولت ائتلافی در سوریه با مشارکت همه سوری‌ها را به جریان برانداز تبدیل کردند و اصلی‌ترین راهکار برای حل بحران سوریه را رفتن اسد معرفی کردند؟ باید از اردوغان پرسید چرا به جای آنکه با تحلیل درست وقایع، در راستای حمایت از سوریه و شخص بشار اسد برآید و از جمله در این زمینه با ایران همکاری نزدیک داشته باشد ، روبروی آن‌ها ایستاد و دامن خود را به وادادگی به استکبار جهانی ننگین ساخت؟

اردوغان بهتر است بداند که به دلیل همین قبیل موضع‌گیری‌هاست که محبوبیتش در میان ترک‌ها کاهش یافت و نتیجه همان شد که در انتخابات اخیر پارلمانی در ترکیه دیدیم؛ اردوغان و حزب متبوعش به رغم همه تبلیغات و پروپاگاندای رسانه‌ای نتوانستند حمایت اکثریت مردم ترکیه را با خود همراه سازند و شکست فضاحت‌باری را تجربه کردند.

اردوغان بهتر است بداند "آوارگان" به دلیل حمایت ایران از سوریه و رژیم اسد نیست که مجبور به مهاجرت به اروپا شده اند بلکه به سبب وقوع حوادث تروریستی و کشتارهای فجیعی است که ماشین انسان‌سوزی گروهک‌های تروریستی چون داعش و النصره در خاورمیانه به راه انداخته است.

مقصر بحران آوارگان در اروپا کیست؟

اردوغان باید بداند حمایت‌های آشکار و پنهان آمریکا و اسرائیل و انگلستان از عناصر خونخوار داعش و دیگر تروریست‌های پراکنده در سطح منطقه و ادعای دروغین آن‌ها در مبارزه با تروریسم و گروهک‌های تروریستی در ظاهر و حمایت‌های نظامی و غیرنظامی در باطن امر است که آوارگان را از جریان اصلاحات درست و صحیح در سوریه دیگر مناطق ناامید کرده و آن‌ها را نسبت نیت خیر آمریکا و هم‌پیمانانش مردد ساخته و راهی جز آوارگی و بی‌خانمانی، پیش روی آن‌ها نگذاشته است.

مقصر بحران آوارگان در اروپا کیست؟

اظهارات اخیر اردوغان بیشتر به یک فرار به جلو شبیه است تا گفتاری حسن‌نیت‌آمیز نسبت به مردم سوریه و دیگر پناهندگان آواره در اروپا. او بهتر است فکری به حال اوضاع پریشان خود و هم حزبی‌هایش در عرصه سیاسی ترکیه کند و با چنین موضع‌‌گیری‌های دروغ و فریبکارانه‌ای بیش از این، آتش فتنه تفکیری - ترویستی در منطقه هیزم نریزد.

مقصر بحران آوارگان در اروپا کیست؟

گزارش از حمیدرضا حیدرپور 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی الاصل
۲۳:۴۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
ایشالا مسببین اصلی این بدبختی مردم مظلوم سوریه هر کی و هر کشوری که هست خدا جوابشو بده که قطعا هم خواهد داد خدا میفرماید حکومت با کفر باقی می ماند ولی با ظلم هرگز اینده روشن سوریه را هم ایشالا ب ه این زودی میبینیم باید اونایی که تو کشته شدن این سیصد هزار نفر سهیم بودن جوابشونو تو دنیای دیگه بدن دنیا اگه واسه حافظ اسد نموند مطمئن باشید واسه پسرش هم نخواهد ماند حالا پدرش جواب اون چهل هزار نفریرو که تو حمص قتل و عام کرد میده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
مرتیکه الاغ خودش از تروریسم (داعش) حمایت کرده تا مردم سوریه وعراق نتوانند احساس امنیت کنند اونوقت معلوم نیست چه جوری خورده در حالت مست اومده اراجیف می بافه
-
سلیمانی
۱۲:۳۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
عامل کشتار مردم سوریه و عراق ( کشتار وحشیانه کودکان و زنان ) اردوغان و کشور قطر و عربستان و امریکا و اسرائیل است که سلاح های مدرن برای تروریست ها ارسال می کنند و اردوغان در پشت سر و حمایت کننده اصلی جلادان داعش است
Iran (Islamic Republic of)
وطنی
۱۲:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
اگر تو اردوغان نفهم دخالت نمیکردی الان سوریه امن و امان بود/یک روز دست بشار اسد را بردی بالا گفتی برارت هست حال چی شد که تشنه به خون برادرت شدی؟اگه سیاستاش اشتباه بود که همون روز خبر داشتی از اوضاع سوریه.نه مشکل حرص و طمع بی پایان تو در همه زمینه هاست خدا رحم کند به مردم ترکیه که یک نادان به ترکیه حکومت میکند به زور/ گویا خدا عذابی دردناک برای حزب ناعدالت وحشی و مردم بی گناه ترکیه در راه دارد/اردوغان وحشی اگه بشار بد بود دمشق توی این اوضاع ایقدر ام و امان نبود خدا را گول نتوان زد/ شاید اروپای وحشیتر از خودت را راضی کنی ولی خدا را نه
-
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
ترکیه پایگاه لجستیکی داعش است چرا به نعل مزند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی سبحانی
۰۹:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
سوال دیگر اینکه : اگر ترکیه و رژیم‌های مرتجع منطقه با ادعای کمک به مردم سوریه، از داعش و النصره حمایت کردند، چرا به همین مردم رنجکشیده که از ظلم و خون ریزی آواره شدند ، کمک نکردند.
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
مرگ بر نوکر و گمشده از مسیر واقعیت انسانی ترکها بایستی سریع این نوکر سرسپرده را برکنار کنند.
آخرین اخبار