خرید 2260 آمبولانس جدید توسط وزارت بهداشت

مدیرکل خدمات پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت از خرید 2660 آمبولانس جدید در قالب چند قرارداد خرید جداگانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا‌؛ دکترمصطفی پریدار مدیرکل خدمات پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت در دهمین همایش مدیران کل پشتبانی دانشگاههای علوم پزشکی کشور که امروز در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد ضمن اعلام این خبر گفت‌: خرید 660 دستگاه آمبولانس مربوط به قرارداد قبلی در سال 93 بوده است که بیش از 100 دستگاه آن بین دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شده است و مابقی آن تا پایان مهرماه توزیع خواهد شد.

وی همچنین  از خرید 2000 آمبولانس جدید دیگر در قالب چند قرارداد خرید جداگانه خبر داد و گفت‌: اولین محموله آمبولانس های خریداری شده بر حسب زمان بندی از اواخر مهر و اوایل آبان ماه وارد کشور می شوند و به ناوگان اورژانس افزوده خواهد شد.

وی در توضیح بیشتر گفت: قرارداد خرید 800 دستگاه آمبولانس با طرف خارجی 800 و 100 دستگاه در قالب  2 قرارداد جداگانه از ایران خودرو دیزل (به دلیل متفاوت بودن امکانات آمبولانس ) و 300 دستگاه آمبولانس نیز از طریق مناطق آزاد تجاری خریداری شده است‌.

وی گفت‌: تا پایان سال 95 تمام 2660 دستگاه آمبولانس خریداری شده بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور توزیع خواهد شد‌.

پریدار افزود‌: با خرید آمبولانس های جدید به ناوگان اورژانس کشور شاهد تحول در اورژانس های بین جاده ای‌، شهری و حتی بسیاری از مناطق روستایی که مشکل تامین آمبولانس داشتند، خواهیم بود.

وی در عین حال تاکید کرد: با این وجود‌، ناوگان فرسوده آمبولانس‌های اورژانس نیاز به ترمیم‌، اصلاح و بهسازی بیشتری دارد.
مدیرکل خدمات پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران پشتیبانی دانشگاه های علوم پزشکی گفت : نقدی که همیشه به حوزه پشتیبانی می شود ، این است که مدیران پشتیبانی به دلیل درگیر شدن با کارهای فشرده روزمره از برنامه سازی و تصمیم سازی غافل می شوند و امیدواریم مدیران پشتیبانی دانشگاهها بتوانند  نگاه علمی به مباحث پشتیبانی داشته باشند و روزمرگری ها آنها را دچار آفت زدگی نکند.

دکتر پریدار در ادامه یکی از وظایف اصلی مدیران پشتیبانی را حمایت و پشتبانی از برنامه های دانشگاه‌ها و مجموعه ستاد وزارت بهداشت عنوان کرد و برضرورت داشتن تعامل خوب و ارزنده با همه واحدها تاکید کرد و گفت‌: هر چقدر با واحدهای دیگر تعامل سازنده تری داشته باشیم هم افزایی بیشتری خواهیم داشت و کارها به نحو مطلوب تر و شایسته تری پیش خواهد رفت و بر عکس ورود به حاشیه ها به تصمیمات ما لطمه خواهد زد.

معاون پشتیبانی و امور رفاهی وزارت بهداشت در ادامه به امور رفاهی کارکنان وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت‌: متاسفانه امور رفاهی کارکنان وزارت بهداشت نسبت به سایر وزارتخانه ها و سازمان ها عقب تر است.

دکتر پریدار در ادامه با اشاره به این که یکی از راهکارهای ایجاد امید و انگیزه در کارکنان انجام "ورزش" است از ایجاد کمیته ورزش در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: رییس کمیته ورزش‌، وزیر بهداشت است و با ابلاغ ایشان، دکتر صدرالسادات‌، معاون توسعه مدیریت به عنوان نایب رییس کمیته ورزش کارکنان وزارت بهداشت منصوب شده است و دبیری این کمیته نیز بر عهده مدیرکل خدمات پشتیبانی و رفاهی است که انتظار داریم این ساختار در دانشگاه های علوم پزشکی نیز مانند ستاد وزارتخانه ایجاد شود.

دکتر پریدار از برگزاری اولین جلسه کمیته ورزش کارکنان طی هفته آینده در ستاد وزارت بهداشت خبر داد و گفت‌: مصوباتی که در این کمیته کاربرد محیطی برای دانشگاه ها خواهند داشت‌، به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ خواهد شد.

وی در پایان ، ساختار تشکیلاتی اداره کل پشتیبانی و امور رفاهی را مورد اشاره قرارداد و گفت : در ستاد وزارت بهداشت حوزه پشتیبانی و حوزه منابع انسانی در یک باکس مدیریتی دیده شده بود که درحال حاضر این دو حوزه منفک شده و به عنوان اداره کل خدمات پشتیبانی و رفاهی یک باکس مستقل دارد که ضرورت دارد این ساختار در دانشگاه های علوم پزشکی نیز از طریق مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری پیگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.