آخرین جزئیات تخلف میلیاردی سازمان نظام مهندسی / بیش از 26 هزار واحد مسکونی در معرض انفجار گاز

مدیر کل راه وشهر سازی استان تهران از آخرین وضعیت تخلف میلیاردی سازمان نظام مهندسی استان تهران خبر داد و گفت: بیش از 26 هزار و 600 واحد مسکونی به دلیل صدور تاییدیه فنی جعلی در معرض انفجار هستند.

فریبرز واحدی مدیر کل راه وشهر سازی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه در شهریور ماه سال گذشته براساس گزارشات مردمی و همچنین به دنبال بازرسی های صورت گرفته تخلفات حوزه گاز در نظام مهندسی استان تهران پیگیری شد گفت: فردی در حوزه غرب، جنوب و منطقه رباط کریم و  با جعل  اسناد تاییدیه فنی و کاربری شماره 5 گاز که مرتبط می شود اقدام به صدور  تاییدیه فنی  گاز برای ساختمان‌های مسکونی تجاری مبادرت کرده است.

وی در ادامه افزود: به دلیل حساس بودن این موضوع و به لحاظ ایمنی ،حفظ سلامت جان مردم براساس دستور وزیر راه و شهرسازی، وزارت راه وشهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به این موضوع ورود پیدا کردند و بازرسی های لازم را از مناطق مورد نظر انجام  و کمیته‌های ویژه‌ای را تشکیل دادند.

مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران توضیح داد: این شخص با همکاری تعدادی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران با در دست داشتن تعدادی از مهرهای مهندسان دارای صلاحیت گاز و با اخذ مبالغی بسیار اقدام به صدور این تاییده های میکند.

واحدی توضیح داد: به همین منظور از اوایل امسال سیستم های تاییدهی فنی از دستی به الکترونیکی تغییر پیدا کرد تا میزان جعل  تخلف در این حوزه کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز 26 هزار و 600 واحد مسکونی شناسایی شده‌اند گفت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را برای بازرسی مجدد از گاز این ساختمان ها و برای دریافت تاییدیه ها، ایمنی مکلف کرد.

واحدی اظهار داشت:در حال حاضر شرکت ملی گاز و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و اداره کل راه شهرسازی استان تهران مکلف به بازرسی از این ساختمان ها بدون دریافت مبالغ هستند.

وی خاطرنشان کرد: با حکم قضایی فرد مورد نظر دست‌گیر و در حال حاضر با قرار دادن وثیقه آزاد شده ولی همچنان مراحل قضایی برای رسیدگی به این فرد متخلف در حال انجام است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
استقرار شعب سازمان بازرسی کل کشور در نظام مهندسی ساختمان استان ها, اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس, اصلاح مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و تبدیل مجری ساختمان به مدیرساخت
آخرین اخبار