بسته اینستاگردی (57)

از پیام اوباما به مسئولین ایران تا میزبانی بهنوش بختیاری از عراقچی و نفس های لیلا حاتمی

اینستاگردی باشگاه خبرنگاران صفحات هنرمندان، ورزشکاران ومسئولین را زیررو کرده و گلچینی ازآنها را در یک بسته قرارداده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با گسترش فضای مجازی و وجود شبکه های اجتماعی فراوان، این روزها هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین برای ارتباط تنگاتنگ با هوادارانشان از جزئیات زندگی خود و یا مسائل روز عکس گرفته و آن را به اشتراک می گذارند.

بسته امروز باشگاه خبرنگاران هم قصد دارد گلچینی از تصاویر و اخبار هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین را در اختیار کاربران قرار دهد.

صفحه منتسب به رهبر معظم انقلاب با انتشار گزیده ای از سخنان امروز ایشان از اهمیت انتخابات سخن گفت.

اینستاگردی
رهبر انقلاب با اشاره به اهمیت انتخابات:
متاسفانه یکی از عادت‌های بدی که بعضی در داخل دارند این است که در سلامت انتخابات تشکیک کنند / اینکه در سال ۸۸ ما در مقابل اصرار کسانی برای باطل‌کردن انتخابات ایستادیم برای این است که از حق الناس و رای مردم دفاع کردیم / شورای نگهبان چشم بینای مردم و نظام در انتخابات است / بخشی از همان حق‌الناس نظارت استصوابی شورای نگهبان است‌.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با انتشار متنی از توقف کوتاه خود در پاریس و شرکت در نشست مشورتی برای تغییرات آب و هوایی خبر داد.
اینستاگردی
دیروز در توقفی 8 ساعته در پاریس ضمن شرکت در نشست مشورتی حدود 60 کشور برای تغییرات آب و هوایی با وزرای محیط زیست و امور خارجه فرانسه نیز دیدار و گفت و گو داشتم. در این نشست و ملاقات ها تاکید کردم همانقدر که ضرورت دارد به کاهش تولید گازهای گلخانه ای و عواقب تغییر اقلیم مانند خشکسالی در ایران بپردازیم، ضروری است که برای دست یابی به توافقی متعادل در تولید گازهای گلخانه ای در اجلاس آتی تغییرات آب و هوا در پاریس تلاش کنیم.
مصاحبه ای هم با فرانس 24 داشتم که لینک را اینجا قرار داده ام.
الان در هلسینکی هستم برای شرکت در نشست جهانی فن آوری های پاک و ملاقات با مقامات فنلاند که گزارشش را خواهم نوشت.

حمید بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با انتشار عکسی خبر از یک پدیده نجومی داد که یازده هزار سال قبل اتفاق افتاده اما اکنون نور آن به ما رسیده است.
اینستاگردی
این تصویری است که طی سالهای اخیر دوربینهای ناسا از یک انفجاری که در محدوده صورت فلکی "ولا" (معروف به کشتی) اتفاق افتاده است گرفته اند. این عکس توده های دود و ترکیب شدن گاز حاصل از انفجار سیاره با دیگر گازهای در فضا را نشان میدهد.
عجیب اینست که این انفجار یازده هزار سال پیش از این اتفاق افتاده است ولی نور آن امروز به مشاهده ما رسیده است (حضرت آدم حدود هفت هزار سال پیش متولد شده اند). یعنی یازده هزار سال طول کشیده است که ما واقعه ای را که در آسمان اتفاق افتاده است ببینیم و نور این حادثه یازده هزار سال در راه بوده است تا به ما برسد( سرعت نور سیصد هزار کیلومتر در ثانیه است). به گفته تمامی محققین این جزو نزدیکترین محل ها در این صورت فلکی است که در همسایگی ماست. این صورت فلکی و مجموعه ستارگان آن در کهکشان راه شیری قرار دارد که منظومه شمسی یعنی کره زمین و خورشید نیز در آنست و این کهکشان راه شیری حدود چهارصد میلیارد سیاره در آن قرار دارد. کهکشان راه شیری تنها یکی از کهکشانهای آسمان است. ما چقدر در برابر فقط بخشی از آسمان کوچک و ناچیز هستیم

عزت الله ضرغامی با انتشار عکسی از سخنرانی خود در دانشگاه تهران همراه با مرحوم مرتضایی‌فر، از خدمات او به کشور یاد کرد.
اینستاگردی
وزیر شعار!
مرحوم مرتضایی‌فر به تنهایی یک رسانه‌ی نافذ و تمام عیار بود.
از اولین روزهای انقلاب، با تکیه بر هوش و استعداد ذاتی خود، اداره کننده‌ی تجمع‌های بزرگ و پرشور شد و با درایت کامل انرژی مردم را به سمت آنچه که انتظارش را می‌کشیدند و توقع داشتند، هدایت می‌کرد. خدا رحمت‌ش کند.
عکس مربوط به سخنرانی من در دانشگاه تهران و قبل از خطبه‌های نمازجمعه است.

حمید رسایی هم متنی از سخنان سعید جلیلی در کمیسیون برجام مبنی بر پیام اوباما به مسئولان ایران را به اشتراک گذاشت.
اینستاگردی
در یکی از جلسات آقای جلیلی به پیام جالبی از طرف اوباما اشاره کرد که وندی شرمن آن را در مذاکرات قرائت کرد. موضوع مربوط به مذاکرات استانبول ۲ (فروردین ۹۱) است. در این مذاکرات وندی شرمن درابتدای جلسه میگوید که «من نه تنها به نمایندگی ازطرف دولت آمریکا دراین مذاکرات بلکه به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا این پیام رئیس جمهور را به شما که نماینده ایران ونماینده ولی فقیه ایران هستید اعلام میکنم.» آقای جلیلی دوبخش ازاین پیام اوباما را درجلسه بیان کرد: «ماحق ایران را برای استفاده صلح آمیز ازانرژی هسته ای در چارچوبNPT شناسایی میکنیم/ ما اینجانیستیم تا درمذاکرات ایران را مستثنی کنیم»

آقای جلیلی اشاره کرد که گزارش این پیام اوباما که توسط شرمن درمذاکرات قرائت شد، به صورت مفصل و مکتوب به مقامات عالی کشورمان ارائه شد و به عنوان سند رسمی درشورای عالی امنیت ملی موجود است.

انصافا با شنیدن این نکات مشخص می شود که تیم مذاکره کننده قبلی بدون عقب نشینی نه تنها بیانیه نمی خوانده بلکه به معنای واقعی، مذاکره میکرده است. خوب است نحوه برخورد امروز آمریکا با تیم مذاکره کننده را با نحوه برخورد دیروزشان مقایسه کنیم.

آقای عراقچی پذیرش حق غنی سازی را بزرگترین اقدام و گل زده میداند! درحالی که در مذاکرات قبلی خودشان این را پذیرفته بودند البته الان درمذاکرات برجام، این حق را بعداز 25 سال، بعداز بازرسیهای گسترده، بعداز بین بردن زیرساختها والبته با دوشرط به رسمیت میشناسند: ایران باید این اقدامات را بصورت کامل وموفقیت آمیز انجام دهد!

در برجام وقطعنامه پذیرفته ایم که ایران مستثنی باشد! ایران شروطی را برخلاف قوانین بین الملل ومغایرNPT پذیرفته وبرای همین روسیه وقتی میبیند تیم ایرانی حاضر است مستثنی باشد، اصرار میکند که قید شود این روند قابل تسری به کشورهای دیگر نیست! پذیرش استثنا بودن یعنی، پذیرش اینکه حقوقمان کمتر وتکالیفمان بیشتر باشد واستثنا نبودن یعنی حقوق و تکالیف ما مثل بقیه باشد.

آیا این نوع مذاکره دستآورد است یا آن شکل؟ آمریکا از روند تنازل وعقب نشینی وضعف به برکت عقب نشینیهای صورت گرفته به تهاجم و نفوذ تغییر حالت داده است،  نکته مهمی که دربیانات رهبری موج می زند.

صفحه طرفداران حاج قاسم سلیمانی در اینستاگرام تصویری از سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس به اشتراک گذاشت که در این تصویر او در کنار محسن رضایی دیده می شود.
اینستاگردی
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه دفاعیه یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه امام حسین (ع) در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور نیروهای نظامی ایران در کشورهای عراق و سوریه اظهار کرد: ایران هیچ نیروی نظامی سازمان یافته مثل تیپ و لشگری را در هیچ کشور منطقه ندارد،. وی افزود: کمک‌های ایران در تقویت ارتش سوریه و عراق عمدتاً کمک‌های مستشاری است، ایران به آموزش و انتقال تجارب و مشورت دادن به ارتش‌های عراق و سوریه کمک می‌کند و از هر نوع دخالت در کشورهای منطقه پرهیز می‌کند.

رضایی در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه فرماندهی آقای قاسم سلیمانی را چگونه می بینید، تصریح کرد: قاسم سلیمانی از فرماندهان موفق دفاع مقدس هستند و از آن زمان تا کنون هم ماموریت‌های خود را به خوبی انجام داده است، فردی با تجربه است و از دوستان صمیمی من هستند علاقه من به ایشان مثل علاقه‌ای است که من به حسین خرازی و احمد کاظمی داشتم.

مهران رجبی عکسی از حضور خود در اردوهای جهادی را در اینستاگرام منتشر کرد. وی با انتشار این عکس، از ماجراهای خود در اردوی جهادی برای طرفدارانش نوشت.
اینستاگردی
"امروز را کارگر اردوهای جهادی بودم و دم دست کاک هاشم بنا سنگ میرسوندم و یکدفعه شلواره جر خورد و شلوار کاک هاشم رو پوشیدم.
روستای نیوژ، اطراف سردشت، آذربایجان غربی"

سیدعباس عراقچی مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای همراه با فرزندانش به محله گل و بلبل  رفت و در این میان، بهنوش بختیاری هم با وی عکس یادگاری گرفت و در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت.

اینستاگردی
بهنوش بختیاری نوشت: امشب جناب آقای عراقچی عزیز به همراه فرزندانشون مهمان محله گل وبلبل بودن و با حضور غیررسمی و دوستانشون خیلی مارو خوشحال کردن.بخاطر زحماتشون سپاسگزاریم و برای ایشون و خانواده محترمشون آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون داریم.

با وجود اینکه مهدی ژوله از بیماری ام اس رنج می برد، به عنوان یک ام اسی موفق با حضورش در برنامه خندوانه شگفتی ساز شد و همه بینندگان از اجرای "ایستاده باطنز" او راضی بودند.
امیر مهدی ژوله با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرامش مبنی بر اینکه "ام اس مهارپذیر است" توضیحی در مورد بیماری خود و حضورش در خندوانه داد.
اینستاگردی
با سلام
اساسا رامبد ميخواست با من به عنوان يه ام اسي موفق!گفتگو كنه كه من پيشنهاد دادم اين خاطره گويي من به عنوان يه بيمار و نوع مواجهه ام با اين بيماري به صورت يه شبه استند اپ كمدي اتفاق بيفته.

قطعا كم كاستي هايي داشتم و به خاطر جرح و تعديل ها و تلخي موضوع اين كم و كاستي ها بيشتر هم نمود داشت.

ضمن اينكه به خاطر درگير بودن خودم با بيماري يه كم بي پرواتر رفتم تو دل داستان و از منظر خودم و اون چيزي كه بر من گذاشته بود،ام اس رو روايت كردم... به نظرم اگر بخش معرفي،بخشي از شوخي ها،بخشي از گپ و گفتم با رامبد عزيز و كل بخش تقدير و اهداي لوح حذف نميشد،اين تك و توك سوء تفاهم ها هم براي اين تك و توك دوستان پيش نميومد.

بهنام تشکر عکسی از محمدرضا شجریان به اشتراک گذاشت و برای او آرزوی سلامتی کرد.

اینستاگردی
استاد محمدرضاشجريان...
گوش جانمان هميشه با شماست، از (ربّناى) شما و (ايران اى سراى اميد) تا (شب وسكوت و كوير) و (تفنگت را زمين بگذار). تنت به ناز طبيبان نيازمند مباد.

لیلا حاتمی عکسی از فرزندانش به نام های مانی و عسل  را در اینستاگرامش منتشر کرد.
اینستاگردی
نفس های مامان

جواد نکونام  عکسی سلفی به اشتراک گذاشت و هیچ توضیحی در ارتباط با این عکس منتشر نکرد.

اینستاگردی


گزارش: حسن امکانی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۰۹:۲۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
میگم اگه اون موقع هسته ای ما رو به قول خودشون شناسایی کردن بس مشکل کجا بود
-
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
آقاي جليلي شما راستگو من دروغگو ولي چرا شما كه اينهمه امتياز از آمريكا گرفتين چرا مزاكراتتون به نتيجه نرسيد واقعاً يك لحظه فقط يك لحظه فكر كنيد اگر گفته هاي شما درست باشه پس شما به مردم ايران خيانت كردين كه از اين فرصت استفاده نكردين.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۲۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
نمیدونم چرا تمام تلاششان زیر سوال بردن تیم مزاکره کننده و دولت آقای روحانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
اتفاقا آقای جلیلی اوباما به منم اس داد . حالا که بدون حساب کتاب میشه حرف زد بدون سند و مدرک پس حرف منم قبول کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
مگه میشه؟ مگه همچین نظری داریم؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
حضرت آدم حدود هفت هزار سال پیش متولد شده??