باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

"ساعت صفر" برای آزادسازی "موصل" + تصاویر

دیدگاه‌های متفاوتی درباره "ساعت صفر" برای آزاد سازی "موصل" وجود دارد که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استان "نینوا" با مرکزیت "موصل" پایتخت خلافت به اصطلاح خود خوانده داعش بوده که تلاش می‌کند از طریق آن اعلام موجودیت گسترده کند. تروریست‌های تکفیری پس از پیروزی‌های اخیر ارتش عراق در شش ماه گذشته و آزادسازی "تکریت" مرکز استان "صلاح الدین" نگران سقوط شهر "موصل" شدند و تلاش کردند تا مرکز استان "نینوا" را به هر شکل ممکن حفظ کنند.









نکته مهم این بوده که داعش در این پروسه از هیچ اقدامی از جمله حفر "خندق" دریغ نمی‌کند و از تمام مردم موصل به اجبار در این مسیر استفاده می‌کند. اگر شهر "موصل" از سوی ارتش و نیروهای مردمی عراق  آزاد شود؛ این باور در ارتش و نیروهای مردمی سوریه نیز بوجود می‌آید که می‌توانند دژ خلافت داعش در استان "رقه" را سرنگون کنند و لذا فعالیت از این سوی مرز به سمت مرزهای سوریه منتقل خواهد شد و آغاز فروپاشی تدریجی داعش کلید خواهد خورد. 







داعش تلاش کرده تا در شش ماه اخیر با حفر خندق در اطراف "موصل" اولا آزادسازی این شهر را با اختلال مواجه یا روند آن را با تدریج مواجه کند و ثانیا دامنه شکست‌های این گروه تروریستی از مرزهای عراق به استان‌های "دیرالزور" و "رقه" گسترش پیدا نکند؛ هرچند که ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه بیشینه تلاش خود را برای مقابله با تروریسم انجام می‌دهند.


**سردار جزایری: مقدمات لازم برای آزادی "نینوا" و "الانبار" فراهم شده است

سردار سرتیپ "سیدمسعود جزایری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره زمان آزادسازی استان "نینوا" و "الانبار" اظهار داشت: مقدمات لازم برای آزادی "نینوا" و "الانبار" فراهم شده و ملت عراق یکپارچه در مقابل دشمنان ایستاده است.

وی ادامه داد: علیرغم نظر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و کسانی که در آرزوی تجزیه عراق هستند، مردم و دولت و نیروهای مسلح این کشور متحد هستند و عراق تجزیه نخواهد شد.


** تدارک 20 هزار مبارز برای آزاد سازی  "موصل"

"بشار کیکی"رئیس شورای استانداری نینوا با اعلام اینکه 20هزار مبارز از 4 جبهه در عملیات آزادسازی موصل مشارکت خواهند کرد، گفت: "طرح آماده شده برای آزادسازی "موصل" (مرکز استان "نینوا") در دست بررسی است و زمان آغاز این عملیات تاکنون مشخص نشده است".




 
وی با اعلام اینکه 4 طرف یعنی ائتلاف جهانی، دولت مرکزی عراق، دولت اقلیم کردستان (شمال عراق) و دولت محلی در این عملیات مشارکت خواهند داشت، تصریح کرد: تعیین رهبری آزادی  "نینوا" موضوع مهمی است که تاکنون درباره آن تصمیم‌گیری نشده است.



** 2 هزار نیروی یگان ویژه عراقی برای آزاد سازی نینوا در نظر گرفته شده است

یگان عملیات آزاد سازی موصل، 7هزار تن از نیروهای امنیتی عراق از جمله 2000 نیروی یگان ویژه را جهت مقابله با گروه تروریستی داعش و بازپس‌گیری این شهر از سیطره داعش آموزش می‌‌دهد و تجهیز می‌کند.

این آموزش‌ها شامل تمرینات رزمی، تیراندازی با انواع سلاح فنون نبرد رودررو، درگیری خیابانی و مانور در شرایط سخت می‌باشد.





**سردار جوانی: پیش بینی زمان آزاد سازی "موصل " دشوار است/داعش از هم اکنون یک نیروی شکست خورده در استان نینواست


سردار "یدالله جوانی" مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در گفتگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  "ساعت صفر" برای  آزادسازی استان "نینوا" اظهار داشت: در مناطقی که داعش در بین جمعیت پناه گرفته و در بین مردم پنهان شده باید ارتش عراق از تاکتیک‌هایی استفاده کند که به مردم کمترین آسیب برسد.  
 
  وی افزود: تعیین زمان برای آزادسازی استان  "نینوا" و شهر "موصل" دشوار بوده و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که موصل چه زمانی آزاد می‌شود؛ اما تجربه عراق در چند ماه گذشته نشان داد که آنها سازماندهی پیدا کرده و برنامه‌های موفقی را پیاده کردند و در هر کجا عملیاتی انجام دادند موفق بودند و قطعا عملیات  آزادسازی در این استان هم موفق خواهد بود.  
 
مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به موفقیت‌های دولت و ملت عراق در مقابل تروریست‌ها تصریح کرد: پیروزی‌های بدست آمده در "آمرلی"، "جرف‌الصخر" و "جلولا" به وسعت 300 کیلومتر مربع داعش را در یک تنگنای راهبردی قرار داده است و دولت ملت و ارتش عراق در یک موقعیت برتر قرار دارند.  
 
وی ادامه داد: داعش پایه مردمی ندارد و تصور می‌شود با ایجاد تفرقه و جنگ‌های مذهبی و تقسیم عراق به دو گروه شیعه و سنی به نتیجه برسد و ملت عراق با توجه به خیانت‌ها و جنایت‌های داعش یکپارچه ایستادگی کردند.  
 
سردار جوانی در پایان خاطرنشان کرد: تمام ملت عراق در مقابل داعش به میدان آمده و قطعا نینوا آزاد خواهد شد  و این گروه تروریستی از هم اکنون یک نیروی شکست خورده در استان نینواست.





"ابنیان الجربا" عضو شورای استان  "نینوا" در این زمینه اظهار داشت: قریب به 5 هزار  نفر از نیروهای ارتش و  پلیس محلی نیز با نیروهای مردمی در زمان انجام عملیات آزاد سازی "نینوا" همکاری خواهند کرد.

عضو شورای استان نینوا خاطر نشان کرد: بخشی از افراد آموزش دیده به طور کامل مسلح شده‌اند و منتظر رسیدن تجهیزات دیگر هستند.


**سقوط دژ داعش مساوی با فروپاشی تدریجی این گروه تروریستی

استان "دیرالزور" و "رقه" در سوریه و استان "نینوا" و "الانبار" در عراق از پایگاه‌های مهم داعش به شمار می‌رود که در صورت سقوط آنها نابودی داعش قطعی خواهد بود و می‌توان آزادسازی کل سرزمین‌های سوریه و عراق را جشن گرفت که صد البته در چند ماه آینده آینده نبردهای سخت تری شکل می‌گیرد.


**سردار کوثری: داعش عامل "عربستان" و "رژیم صهیونیستی" است/ پیروزی‌های ملت عراق در سایه راهنمایی‌های مرجعیت
 
سردار  "محمد اسماعیل کوثری"، رئیس کمیته دفاعی امنیتی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مسیر آینده آ‍زادسازی باقی مناطق اشغالی در اختیار داعش اظهار داشت: ملت "عراق" به فتوای "آیت‌الله سیستانی" لبیک گفتند.






وی ادامه داد: اگر حکم شرعی آیت‌الله سیستانی و حرکت عمومی مردم برای مقاومت نبود، داعش خیلی از اقداماتی که استکبار، "عربستان" و "رژیم صهیونیستی" از این گروه تروریستی مطالبه می‌کرد را به سرانجام می‌رساند.

رئیس کمیته دفاعی امنیتی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دو عامل مهمی که باعث پیروزی ارتش و نیروهای مردمی عراق شد، رهبری و حمایت مردم "عراق" بود و در آینده نزدیک پیروزی‌های بیشتری در انتظار ملت عراق است.


**ناجی: داعش در جریان عملیات آزاد سازی شهر موصل غافلگیر خواهد شد
 
"محمد ناجی" مدیر اجرایی دفتر سیاسی جنبش بدر اعلام کرد که نیروهایی که برای آزادسازی موصل (در آینده) آماده شده‌اند داعش را غافلگیر خواهند کرد.
 
وی تأکید کرد که 35 هزار نیروی داوطلب از شهر موصل در "دهوک" در حال آماده سازی برای آزاد سازی موصل هستند و نیروهای ارتش و گروه‌های مردمی نیز به آنها یاری خواهند رسید. ناجی اعلام کرد که نبرد نهائی در موصل بعد از پاکسازی همه استان‌ها از حضور داعش صورت خواهد گرفت.


**ساعت صفر برای آزاد سازی "موصل"

چون شهر "موصل" مرکز استان "نینوا" برای تروریست‌های داعش یک شهر مهم و راهبردی به شمار می‌آید؛ به نظر می‌رسد "ساعت صفر" برای آزاد سازی استان " نینوا" با کمی تاخیر صورت بگیرد. با توجه به اینکه عملیات آزاد سازی شمال استان "صلاح الدین" و استان "الانبار" با کارشکنی‌های آمریکا با کندی پیش می‌رود،  به نظر می‌رسد  شروع عملیات آزاد سازی استان "نینوا" به مرکزیت "موصل" منوط به آزاد سازی استان "الانبار" و بخش‌های باقیمانده از استان "صلاح الدین" گردد.










در عین حال یک اشتیاق ویژه در جوانان عراقی برای آزاد سازی موصل ، مرکز استان نینوا از چنگ تروریست‌های بعثی تکفیری داعش وجود دارد.  با آزادسازی شهر "تکریت" مرکز استان "صلاح‌الدین" دریچه جدیدی بر دمکراسی و آزادگی ملت عراق ایجاد شد و امید است با برنامه ریزی برای  آزادی استان "نینوا" شاهد امنیت و پیشرفت پایدار در همسایه غربی خود باشیم.


گزارش از محمد زرچینی
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
انشاا... به زودی ساعت صفر آل سعود را ببینیم همه مشکلات ما از مسلمانان نادان (آل سعود) است .
-
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
باتوکل به خدا وتلاش مضاعف پیروز خواهید شد.
Iran (Islamic Republic of)
اخوان گیلانی
۰۹:۴۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
فان حزب الله هم الغالبون وعده خدا حق است
ای عراقی های غیور با توکل بر خدای مقتدر و اتکا به اهل بیت علیهم السلام بر قلب دشمنان بتازید فراموش نکنید فرصت ها اندک است و در صورت اشتباه جبران ناپذیر
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۱:۰۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
به یاری خدواند پیروزی از ان رزمندگان خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسینم
۱۸:۱۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
بسم الله الرحمن الرحیم

به اذن خدا اگر عراق از وجود تروریست ها ازاد بشود،زمینه ازادی سوریه هم فراهم میشود.

بنده هم امید وارم نتنها موصل بلکه کل عراق ازاد بشود      
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
مگه تعداد نیروها اطلاعات مخفی نیست که دارند میگند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
به نام خدا
با آرزوی نابودی گروه تکفیری داعش و متحدانشان و آزاد سازی تمام مناطق اشغال شده توسط گروههای افراطی
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۳:۱۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
این خندق که با یک لودر تو روز عملیات پر میشه و مشکلی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
همزمان با داعش ، باید کشور خبیث عربستان هم مورد حمله همزمان ارتش عراق و سوریه قرار گیرد.اگر عربستان تضعیف شود حتما داعش هم تضعیف خواهد شد چون حامی اصلی داعش عربستان و آل کثیف سعود است
لعنت اله علیه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی منصور
۱۲:۳۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
به مدد مولا پیروزند حضرت مولا ترس افراد مومن را توی تک تک سلول های بدنشون میزاره خدا تمام پولهاشونو علیه خودشون خرج میکنه
Germany
فدایی رهبر
۱۱:۳۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
به امید خدا در آینده نزدیک عراق و سوریه را از چنگ تروریست های تکفیری وهابی آزاد می کنیم و فلسطین اشغالی را باز پس می گیریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
انشاالله بزودی ساعت صفر اسراییل را نیز ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
آخه برای چی بعضی ها به این پیام منفی دادن
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت
۱۱:۱۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
با سلام لطف کنید نقشه تحولات عراق و سوریه را رو سایت بذارید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
اول فلوجه رو آزاد کنند چند صد متری بغداد ، بعدش انشالله موصل ، فتبارک الله احسن الخالقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
بیش از یکساله 1/3 عراق دست داعش افتاده و تا الان تقریبا هیچ پیروزی چشمگیری از ارتش عراق دیده نشده حالا چطور میخوان به لانه زنبور یورش ببرن الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
به همت سردار سلیمانی ساعت صفر نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
به خواست خدا و یاری امام زمان و همت سردار
آخرین اخبار