المیادین:

ایران در پی تقویت روابط اقتصادی با همه کشورهاست

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: ایران در پی تقویت روابط اقتصادی با همه کشورهاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، برزیل از نقش ایران در برابر تحولات منطقه استقبال و آن را مثبت توصیف کرد. از سوی دیگر تهران آمادگی خود را برای تشکیل جبهه ای برای مقابله با افراط گرایی و تروریسم خبر داد. ایران و برزیل تاکید کردند بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.

توافق هسته ای ایران باعث شد که ده ها وزیر خارجه و هیئت های مختلف راهی ایران شوند تا درباره آینده روابط خود و همچنین موضوعات دیگری نظیر تروریسم با این کشور گفتگو کنند.
 
وزیر خارجه برزیل آخرین وزیر خارجه ای بوده که به تهران سفر کرده و بر اهمیت حل و فصل سیاسی بحران سوریه و از نقش مثبت و تاریخی ایران در تحولات منطقه ای و بین المللی استقبال کرد. این دیدار فرصتی برای تکرار موضع مستمر ایران و اعلام آمادگی این کشور برای تشکیل جبهه ای مشترک برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم بوده است.

براساس این گزارش، ایران که نقش مثبت برزیل را در پرونده هسته ای خود فراموش نکرده است، روابط خود را با برزیل به عنوان یکی از اعضای گروه بریکس به عنوان یک فرصت مهم می داند به ویژه آنکه این گروه موضع روشنی درباره مخالفت با دخالت های خارجی دارد. گفته شده است نشست کمیته عالی اقتصادی ایران و برزیل پس از دوازده سال در ماه های آینده در برزیل برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه برزیل گفت: از همه تلاش ها برای مقابله با تروریسم حمایت می کنیم و فکر نمی کنیم راه حل نظامی در سوریه به نتیجه برسد. گفتگوی سیاسی تنها راه برای پایان بحران سوریه است و ما آماده مشارکت در این تلاش ها هستیم.

محمد علی ضیایی، کارشناس امور آمریکای لاتین گفت: برزیل یکی از قدرت های مهم جهانی و یکی از اعضای گروه بریکس است. اعضای این گروه توان سیاسی و اقتصادی خود را تجمیع کرده اند و همکاری ایران با این گروه باعث افزایش جایگاه ایران خواهد شد و زمینه را برای همکاری های بیشتر در حوزه های سیاسی و اقتصادی هموار خواهد کرد.

خبرنگار این شبکه افزود: ایران در سایه هجوم گسترده هیئت های دیپلماتیک و تجاری تلاش می کند در اولویت های خود بازنگری کند. ایران به لحاظ سیاسی در پی تقویت روابط خود با دوستان است و تلاش می کند همه از راه حل های سیاسی و گفتگو برای حل و فصل مشکلات منطقه حمایت کنند. ایران همچنین به لحاظ اقتصادی می کوشد روابط این کشور با همه کشورها تقویت شود تا باعث شکوفایی اقتصادی این کشور پس از سالها تحریم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار