کرمانشاه؛

تعداد مدارس عشایری سطح استان حدود 458 باب است

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال بیش از 9000 دانش آموزدر مدارس عشایری استان کرمانشاه تحصیل می کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهناز قره تپه تعداد مدارس عشایری سطح استان کرمانشاه را 458 باب دانست و گفت: این مدارس در سال تحصیلی پیش رو 9638 نفر دانش آموز خواهند داشت که 4275 نفر از آنها دختر و 5363 نفر پسر هستند.

قره تپه تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس عشایری را برای سال تحصیلی پیش رو 7950 نفر دانست و گفت: امسال همچنین 1015 دانش آموز متوسطه اول و 673 دانش آموز مقطع متوسطه دوم در مناطق عشایری مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی گفت: حداقل تعداد دانش اموزان برای ایجاد مدرسه 12 نفر و برای استمرار آن پنج نفر است که اگرتعداد دانشآموزان مناطقعشایری کمتر از حد نصاب برایتشکیل کلاسباشد، دانش آموزان برای تحصیل به مدارس روستایی معرفی می شوند.

وی افزود: نمی توان گفت امکانات ایده آل در اختیار مدارس عشایری قرار دارد، و در راستای کیفیت بخشی مدارس عشایری تلاش های زیادی صورت گرفته و سعی شده تا این مدارس و حداقل آنهایی که پایه ششم دارند، برای برخورداری از اطلاعات روز حتما مجهز به لپ تاپ باشند.

قره تپه در پایان تعداد مدارس کوچ روی استان را 27 مدرسه اعلام کرد و گفت: این مدارس همراه با عشایر کوچ می کنند.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.