نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی؛

رکود در بخش مسکن و ساخت و ساز جدی است/ لزوم حمایت دولت

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم موفقیت دولت یازدهم در کاهش نرخ تورم، ركود در بحش مسكن و ساختمان شدید و جدی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،موسی الرضا ثروتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر تمامی تعاونی های مسكن مهر در حالت ركود به سر می برند و تنها راهکار رفع این مشکل ورود دولت به بخش مسکن است.

وی با اشاره به مشكلات موجود در حوزه اجاره مسكن اظهار داشت: هم اكنون مسكن در وضعیت ركود قرار دارد و اجاره مسكن نیز پایین است اما به دلیل وضعیت نامساعد درآمدی مردم، اینگونه تصور می شود كه اجاره مسكن بالا است.

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون تسهیل ازدواج جوانان، دولت باید یارانه ساخت مسكن  را به جوانان اعطا كند.

ثروتی با بیان اینکه دولت دهم در حوزه مسكن اقدامات خوبی انجام داد، افزود: متاسفانه طرح مسكن اجتماعی مورد نظر دولت یازدهم هنوز پا نگرفته و در اجرای این طرح حتی یك نفر موفق به دریافت وام مسكن نشده است.

وی اظهار داشت: به رغم اینكه دولت یازدهم طی دوسال گذشته موفق به كاهش نرخ تورم شد اما ركود در بحش مسكن و ساختمان شدید و جدی است.

ثروتی با اشاره به تعطیلی طرح مسكن اجتماعی گفت: علاوه بر آن طرح مسكن مهر نیز هم اكنون تعطیل است.

این نماینده مجلس افزود: در دولت دهم افزایش وام مسكن مهر از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان تصویب شد اما دولت یازدهم اكنون آن را اجرایی نمی كند.

نماینده مردم خراسان شمالی با بیان اینكه اكنون تمامی تعاونی های مسكن مهر در حالت ركود به سر می برند، افزود: یكی از سولات استیضاح وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسكن مهر است.

منبع:مهر

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، ساخت و ساز ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار