رئیس شورای مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران:

حوزه‌های علمیه باید از دانشگاهی شدن بپرهیزند

آیت‌الله رشاد گفت: همه سازمان‌ها دارای سه رکن انسانی ،نرم‌افزاری و سخت افزاری هستند اما حوزه یک رکن دیگر نیز دارد که آن رکن ولایت، رهبری جامعه و مراجع تقلید است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛ آیت‌الله علی اکبر رشاد، رئیس شورای مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران صبح امروز 29 شهریور در مراسم شروع سال جدید حوزه های علمیه درجمع طلاب اظهار داشت: محور تمام فعالیت‌های حوزه تربیت طلبه طراز انقلاب اسلامی است و باید از دانشگاهی شدن حوزه‌ها جلوگیری کرد.

آیت‌الله رشاد حوزه را دارای چهار رکن اصلی دانست و گفت : همه سازمان‌ها دارای سه رکن انسانی ،نرم‌افزاری  و سخت افزاری هستند اما حوزه یک رکن دیگر نیز دارد که آن رکن ولایت، رهبری جامعه و مراجع تقلید است.

وی ادامه داد: حوزه باید در هر سه رکن پیشرفت کند و آنچه باید در حوزه اتفاق بیفتد آن است که تمام ابعاد شخصیتی طلبه در سطح بالا و طراز انقلاب اسلامی رشد یابد و تربیت شود.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران تأکید کرد:باید کاری کنیم علم در طلبه نهادینه شود یعنی باید  هم از  لحاظ علمی و هم اخلاقی و ایمانی پرورش یابد و هم مهارتهایی که مورد نیاز یک عالم است را داشته باشد، چون این طلبه بناست پیام اسلام و انقلاب اسلامی را در سراسر جهان منتشر کند.

وی افزود: امروز شیعه در مقابل کفر ایستاده است و اگر بخواهیم حکومت و جامعه اسلامی در جهان مستقر شود و اسلام به تمام عالم صادرگردد باید الگوی اسلامی درست ارائه شود که این الگو تنها می تواند از طریق حوزه جریان یابد چون حوزه تمام علوم مورد نیاز را در دست دارد.

آیت الله رشاد در ادامه خطاب به طلاب گفت: نظام تحصیلی در حوزه فرایندی است و در این فرایند مباحثه فراموش نباید گردد.

 وی خاطرنشان کرد: طلبه موفق را مانند فرزند صالح است و طلاب باید با برنامه ریزی درست و تلاش باعث رشد علمی و اخلاقی خود و حوزه های علمیه شوند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار