قانونی برای سوازندن گاز در فلرها نداریم

مسئول محیط زیست شرکت ملی پتروشیمی با باین اینکه محیط زیست قانون پایش لحظه‌ای و آنلاین آلاینده‌ها در صنایع بزرگ را دنبال می‌کند، گفت: هیچ قانون زیست محیطی در زمینه فلر وجود ندارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا سرافرازی مسئول محیط زیست شرکت ملی پتروشیمی با بیان اینکه محیط زیست را در کل چرخه حیات محصول پتروشیمی دنبال می‌کنیم، گفت: ما باید بدانیم از زمان برنامه‌ریزی برای تولید یک محصول تا انتهای مصرف و خروج آن از چرخه مصرف این محصول چه سرنوشتی خواهد داشت و چه تأثیری روی محیط زیست می‌گذارد، چنانکه به عنوان مثال پلیمر زیست تجزیه‌پذیر به محیط زیست آسیب کمتری می‌زند و زودتر تجزیه می‌شود.
 
وی به تعامل با مدیریت‌های مربوطه برای انتخاب محصولات و تکنولوژی‌های نوین اشاره کرد و گفت: در مجتمع‌ها از شروع ساخت و انتقال تکنولوژی تا بهره‌برداری تلاش می‌کنیم، روند احداث و بهره‌برداری به‌صورت پاک و سازگار با محیط زیست انجام شود.
 
مسئول محیط زیست شرکت ملی پتروشیمی اظهار داشت: مصرف جیوه از سال 2016 به بعد محدود می‌شود و تا سال 2020 به‌طور کامل از چرخه صنعت و محیط زیست حذف شود که به همین دلیل باید بعضی فرآیندهای ما در صنعت پتروشیمی هم تغییر کند.
 
وی تصریح کرد: قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها در حوزه محیط زیست محدود هستند و برای صنعت پتروشیمی ارتقا داده نشده‌اند که به همین دلیل قوانین مربوط به پتروشیمی را جمع‌آوری کرده‌ایم و به‌عنوان الزامات صنعت پتروشیمی در 9 جلد منتشر کردیم.
 
سرافرازی با بیان اینکه محیط زیست قانون پایش لحظه‌ای و آنلاین آلاینده‌ها در صنایع بزرگ را دنبال می‌کند، گفت: قرار بود تا سال سوم برنامه پنجم این اتفاق بیفتد که زیرساخت آن وجود نداشت، اما اجرای قانون تمدید شد و قرار شد، نیمی از صنایع آلاینده تا پایان امسال و بقیه در برنامه ششم به پایش آنلاین مجهز شوند.
 
وی با بیان اینکه هیچ قانون زیست محیطی در زمینه فلر وجود ندارد، گفت: ما در جلد هشتم الزامات کنترل کیفیت هوا، یک بخش را برای راهنمایی درباره فلرها اختصاص داده‌ایم، تا مثلاً با دوربین این فلرها کنترل شوند و ارزش حرارتی گازی که به گاز فلر می‌رود، اندازه‌گیری شود، اما هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد.
 
وی در ادامه گفت: تصفیه‌خانه‌های آب در ایران استاندارد بو ندارند، درحالی که در امارات بعضی تصفیه‌خانه‌ها از چنین استانداردی استفاده می‌کنند.
 
سرافرازی اضافه کرد: ما برای پتروشیمی‌های فجر و مبین که پساب‌های صنعتی را تصفیه می‌کنند، طراحی کردیم تا تصفیه‌خانه‌های آن‌ها سرپوشیده شده و بوی آن‌ها تصفیه شود که برای پتروشیمی فجر، 7 و برای پتروشیمی مبین 12 میلیارد تومان، برای این کار منابع مالی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
گاز فلویور حاصل از ذوب بوکسیت آلومینیوم
آخرین اخبار