بیانیه دولت در پی حادثه تلخ و ناگوار منا

عواقب هرگونه اهمال و بی‌توجهی متوجه دولت عربستان است

هیأت وزیران در بیانیه‌ای دولت عربستان سعودی را مسئول امنیت و حفاظت از جان حجاج بیت الله الحرام دانست و تاکید کرد عواقب هرگونه اهمال و بی توجهی به این امر متوجه دولت عربستان خواهد بود.

عواقب هرگونه اهمال و بی‌توجهی متوجه دولت عربستان است
به گزارش حوزه دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در پی حادثه غم‌بار و تلخ منا که منجر به کشته شدن بیش از صدنفر از حجاج عزیز ایرانی شد، دولت جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای را به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

و الذین هاجروا فی سبیل الله ثم قتلوا او ماتوا لیرزقنهم الله رزقا حسنا و ان الله لهو خیر الرازقین

دولت جمهوری اسلامی ایران با عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، مسلمانان جهان و عموم بازماندگان به مناسبت حادثه تلخ و ناگوار منا به جهت احترام به همه قربانیان و همدردی با خانواده محترم آنان و به پیروی از مقام معظم رهبری در سراسر کشور سه روز عزای عمومی اعلام می کند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر را مامور پیگیری مجدانه امور درمانی کلیه مجروحین تا سلامتی کامل می نماید. سازمان‌های مسئول موظفند با جدیت کامل و در اسرع وقت رسیدگی به وضعیت درمانی مجروحان را پیگیری کنند.

هیأت وزیران، دولت عربستان سعودی را مسئول امنیت و حفاظت از جان حجاج بیت الله الحرام می داند و تاکید می کند که عواقب هرگونه اهمال و بی توجهی به این امر متوجه دولت عربستان خواهد بود. دولت عربستان می باید با شناسائی عوامل بروز این حادثه حداکثر مساعی خود را در انتقال سریع جانباختگان و رسیدگی همه جانبه به مجروحان و استفاده از نیروهای امدادی ایران و دیگر کشورها به کار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، اهمال ، عربستان ، حادثه ، منا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۴
مرگ بر ال سعودکافر
Belgium
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۴
مرگ بر آل سقوط
آخرین اخبار