چند ترفند کارآمد ویژه اندرویدی‌ها

سیستم‌ عامل اندروید پر از ترفند است؛ از ترفند های ساده و ابتدایی گرفته تا ترفند هایی که هر کاربری آن‌ ها را نمی‌ داند و جالب و کارآمد هستند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این مقاله قصد داریم به چند عدد از ده‌ ها ترفند جالب موجود در اندروید بپردازیم که اکثر کاربران این ترفند ها را نمی‌دانند.

 در هر قسمت، بازی و یا اپلیکیشنی که هستید با گفتن OK Google به جستجو بپردازید


چند ترفند کارآمد اندروید

یکی از مزیت‌ های بزرگ اندروید سازگاری کامل آن با سرویس‌ های گوگل است. در آخرین نسخه‌ های اپلیکیشن Google Search قابلیتی اضافه شده که می‌ توانید در هر قسمت از دستگاه اندرویدیتان، حتی درون اپلیکیشن‌ ها با گفتن عبارت "OK Google" به جستجو بپردازید. برای فعال‌ سازی این امکان طبق زیر عمل کنید:

ابتدا به اپلیکیشن Google Settings و یا Google Search بروید. در قسمت Search and Now به منوی Voice بروید و پس از آن به منوی Ok Google Detection رفته و گزینه‌ی From any screen را فعال کنید. حالا با 3 بار تکرار عبارت OK Google صدای شما تشخیص داده می‌شود.

 با بالا بردن سرعت انیمیشن‌ ها روح تازه‌ ای به دستگاه اندرویدیتان بدمید

یکی از بزرگ‌ ترین شکایت‌ ها از اندروید، کندی و تاخیر آن است. این اتفاق شاید از کم‌ کاری گوگل در قبال اندروید باشد و یا شاید عدم استفاده‌ صحیح از دستگاه اندرویدی. به هر حال اگر احساس کندی و تاخیر در دستگاه خود می‌کنید با این ترفند می‌توانید عملکرد آن را بهبود بخشید و با سرعت بیشتری به گشت و گذار درون اندروید بپردازید. گوگل برخی تنظیمات مخصوص توسعه‌ دهندگان را مخفی کرده و ابتدا باید به این تنظیمات دسترسی پیدا کنید. مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به قسمت تنظیمات مراجعه کنید و بخش About Phone یا همان درباره‌ دستگاه را باز کنید. سپس 7 بار روی Build Number ضربه بزنید تا منوی مخفی مخصوص توسعه‌ دهندگان برایتان نمایش داده شود. برای مراجه به این منو به صفحه‌ اصلی تنظیمات رفته و به قسمت Developer Options مراجعه کنید. حال مقدار Windows transition scale و Transition animation scale و Animator duration scale را بر روی 5x. قرار دهید یا به کلی آن‌ها را خاموش کنید.

دستگاه گمشده‌تان را ردیابی، قفل و یا پاکسازی کنید

چند ترفند کارآمد اندروید

گم شدن تلفن هوشمند یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌ تواند رخ بدهد. این دستگاه‌ ها حاوی اطلاعات شخصی و مهمی هستند که اگر به دست شخص ناباب بیفتند می‌توانند به مشکل بزرگی تبدیل شوند. نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که می‌ توانند گوشی را ردیابی کنند اما وقتی گوشی گم می‌شود دیگر این نرم‌ افزار ها به کمک‌ تان نخواهند آمد؛ چراکه باید قبل از گم شدن این نرم‌ افزار ها را روی دستگاه‌ خود نصب کنید.

گوگل برای این مشکل چاره اندیشیده و می‌توانید با این ترفند از مکان فعلی دستگاهتان با خبر شوید و حتی اطلاعات آن را پاک کنید. حتی اگر گوشی خود را در خانه گم کردید می‌توانید با گزینه Ring زنگ گوشی خود را به صدا در بیاورید. اگر GPS دستگاهتان در کامل‌ ترین حالت قرار داشته باشد ردیابی آن دقیق‌ تر صورت می‌گیرد. مراحل زیر را دنبال کنید:

مطمئن شوید که Android Device Manager روی دستگاهتان نصب است. از طریق کامپیوتر به صفحه android devicemanager مراجعه کنید. و از منو گوشی خود را انتخاب کنید. حالا می‌توانید زنگ آن را به صدا در بیاورید یا آن را قفل کنید و یا اطلاعات آن را پاک کنید. اگر Ring را انتخاب کنید گوشی شما به مدت 5 دقیقه با بلندترین صدای ممکن زنگ خواهد خورد و برای متوقف کردن آن باید کلید Power را بفشارید.

شما به جز این ترفند ها چه روش‌ های دیگری را سراغ دارید که جالب و مفید هستند ولی شناخته‌ شده نیستند؟ نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترفند ، اندروید ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۱۸:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
سلام
در مورد گم شدن گوشی یا سرقت فقط کافیه اشتراک سامسونگ روی گوشیتون درست کنید بعد کافیه برید به سایت فاید مای موبایل ایمیل و رمز اشتراک سامسونگ رو بزنید و همه چیزایی که گفتین رو انجام بدین من شخصاً گوشی رو از راه دور ردیابی کردم بعد فرمت کلی که هم شامل حافظه داخلی و هم مموری کارت رو زدم...تازه کارایی خیلی بیشتری هم داره...فقط با ساخت اکانت سامسونگ....موفق باشید
آخرین اخبار