75 صنعت آلاینده،‌ پاکدشت اخطاریه گرفتند/ یک واحد تولید آسفالت در قدس پلمپ شد

75 مرکز آلاینده پاکدشت اخطاریه مهلت درا زیست محیطی گرفته و یک واحد تولید آسفالت در شهر قدس پلمپ شد.

75 صنعت آلاینده،‌ پاکدشت اخطاریه گرفتند/ یک واحد تولید آسفالت در قدس پلمپ شدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی پایش مستمر و شبانه‌روزی از فعالیت واحد‌های آلاینده به منظور جلوگیری از ایجاد آلودگی و تخریب محیط زیست ، کارشناسان محیط زیست هر روز اقدام به برخورد با واحد‌های مختلف می‌کنند.

شهر قدس و پلمپ واحد تولید‌کننده آسفالت

شهر قدس در حال حاضر دارای 15 واحد کارخانه آسفالت است که در ماه گذشته مجدداً ضوابط زیست محیطی به تخلیه این واحد‌ها ابلاغ شده و در آن تأکید شده که در صورت عدم رعایت ضوابط با واحد‌های متخلف برخورد خواهد شد.

شیدا آکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر قدس در این باره می‌گوید: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست این شهر در گشت و کنترل جهادی معاون شهرستان یک واحد تولید آسفالت را به دلیل عدم رعایت تمهیدات زیست محیطی لازم پلمپ کردند.

پاکدشت و صدور 75 اخطاریه زیست محیطی 

اداره حفاظت محیط زیست پاکدشت تاکنون 398 واحد صنعتی و صنفی را در حوزه استحفاظی خود مورد پایش قرار داده است.

محمود رضا سعید‌پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر پاکدشت در این خصوص می‌گوید: با بررسی بیش از 30 مورد استعلام و اصله 75 اخطاریه مهلت دار زیست محیطی جهت رفع معضل و نقایص صنایع،‌صنوف و مراکز خدماتی بر این مراکز متخلف صادر شده است.

سعید‌پور در مورد اقدامات پایش انجام شده در 3 ماهه دوم امسال می‌گوید: 7 مورد جمع‌آوری و انتقال کارگاه‌های غیر مجاز، 7 مورد پلمپ واحد‌های آلاینده، بهره‌برداری از 3 مورد سیستم پایش لحظه ای و سیستم کنترل ذرات، 5 مورد ارائه قرارداد احداث سیستم آنلاین، تصفیه فاضلاب و فیلتر اسیون در واحد‌های صنعتی و خدماتی و ارائه 14 مورد گزارش خود اظهاری در پایش از سوی صنایع، 26، مورد اعلام جرم و شکایت و پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.

قانون که الزام می‌آورد

با پایش مراکز صنعتی که سهم قابل توجهی در آلودگی هوا و محیط زیست دارند و الزامی که مسئولان ذیربط برای کاهش و پیشگیری از نفوذ این قبیل آلودگی‌ها در نظر گرفته‌اند منتظرم که اقدامی مؤثر در کاهش آلودگی ناشی از فعالیت آلاینده‌ها را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار