نویسنده آمریکایی رژیم سعودی را به روباهی فریبکار تشبیه کرد

نویسنده آمریکایی، رژیم آل سعود را به روباهی فریبکار تشبیه کرد که صلاحیت مراقبت از آنچه را که به وی سپرده شده است، ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، کالین کاول، نویسنده و استاد دانشگاه مستقر در ایالت ویرجینیای غربی آمریکا در گفتگوی زنده با این شبکه تلویزیونی درباره فاجعه مرگبار منا و واکنش مقامات سعودی به این فاجعه که طی آن سعودی ها قربانیان را مقصر فاجعه منا می دانند، گفت: آنها می گویند اینکه مردم کشته شدند سرنوشت و تقدیر بود. آنها می گویند تقدیر باعث شد که هفتصد تا هشتصد نفر و شاید هم دوهزار نفر کشته شوند.

 من به شما می گویم که معنی تقدیر و سرنوشت چیز دیگری است.

وی افزود: علم سیاست به ما می گوید هر زمان که سران هر کشوری آنقدر از جمعیت خود سلب توجه کنند و وارد جنگ های ماجراجویانه در خارج شوند، وقتی که مشغول انتقال تسلیحات شیمیایی به دیگر کشورها شوندٰ این مسائل رخ می دهد.

آنها دیگر کشورها را به علت مرگ بسیاری از افراد مقصر می دانند، درحالیکه سوء مدیریت این کشوردر امور خودش دیده می شود.

چیزی که رخ داد فقط امسال نبود و بارها هم مشاهده شده است، حج یک مراسم سالیانه است که میلیون ها نفر در آن شرکت می کنند.
 
در سال 1990 بیش از هزار و چهارصد نفر کشته شدند. بیش از سیصد نفر در سال 2006 کشته شدند.

در یازدهم سپتامبر نیز یک جرثقیل روی مسجد الحرام سقوط کرد که صد نفر کشته شدند.

در تازه ترین مورد نیز پسر پادشاه یعنی محمد بن سلمان به همراه بیش از سیصد نظامی که او را اسکورت می کردند، وارد منطقه شد که باعث رعب و وحشت مردم شد.

مردم همیشه از نظامیان می ترسند و به همین علت هم فرار می کنند.

آنها فرار کردند و روی یکدیگر افتادند. در این میان مقامات سعودی چه کسانی را مقصر می دانند؟ "زائران بی نظم"! یعنی زائران سیاه پوست از آفریقا را مقصر می دانند! چنین موضع گیری خود منشاء نژاد پرستانه دارد.

این نویسنده افزود: اینکه مقامات سعودی بگویند این رخداد تقدیر بوده است، سلب مسئولیت است درحالیکه آنها متولیان دو مکان مقدس در اسلام هستند.

نویسنده آمریکایی در ادامه تفسیر خود از فاجعه منا و در پاسخ به این پرسش که تا چه حد امکان دارد که سعودهای کنترل شهرهای مقدس را واگذار کنند، گفت: امت اسلامی باید درک کند که چه کسی متولی دو مکان مقدس در عربستان است؟

چه کسی متولی مکه و مدینه است؟ یک خاندان فاسد متولی این شهرها است. این خاندان یک خاندان دیکتاتوری است که میلیاردها دلار پول را به صورت همیشگی بدست می آورد و این پول را برای مسائل مختلفی ولخرجی می کند، هتل های گرانقیمت در واشینگتن دی سی اجاره می کند و در سواحل فرانسه اماکن خاصی را برای خود اجاره می کند. این خاندان در عربستان فاسد است.

وقتی که امت اسلامی درک می کند که چه کسانی متولیان این دو مکان مقدس هستند، آنگاه تغییر ایجاد می شود. این مثال را می توان گفت که اکنون "روباه از لانه مرغ مراقبت می کند!. گروهی روباه در عربستان مشغول مراقبت از لانه مرغ هستند!

این سعودی ها همچنان مدعی اند که متولی دو مکان مقدس هستند، اما در عرصه بین المللی اقدام به خرید کرسی در شورای حقوق بشر می کنند درحالیکه همه می دانند که رژیم عربستان فاسد ترین رژیم در دنیا و سرکوبگر ترین رژیم در دنیا است.

وی افزود: وقتی که افراد متحد شوند و درک کنند که چه خبر است در این صورت تغییر رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار