عميديان: امکان تعویض اپراتور با حفظ شماره از دهه فجر

رئيس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:امیدواریم پایلوت تغییر اپراتور با حفظ شماره تلفن همراه از دهه فجر اجرا شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان علی اصغر عميديان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حاشیه نمایشگاه تلکام 2015 در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ترابرد پذیری شماره تلفن همراه اظهار کرد:طرح ترابردپذيری یا امکان تغییر اپراتور تلفن همراه با حفظ شماره تلفن همراه با برگزاری جلسات با اپراتورهای مختلف تلفن همراه و مخابرات انجام می شود و امیدواریم که پایلوت این طرح در دهه فجر انجام شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مشکلات مخابرات افزود: در خصوص مشکلات مخابرات باید بگویم که تاکنون تنها بحث احساسی و رسانه‌ای مطرح شده و اتفاق خاصی نیفتاده است لذا لازم است شرکت مخابرات طرح توسعه‌ای خود را پس از درخواست تغییر تعرفه‌ها به ما ارائه کند.

عمیدیان تصریح کرد: اگر قرار باشد در زمینه تغییر تعرفه اقدامی صورت گیرد، حدود 7 مورد برای بررسی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بحث ارائه برنامه توسعه مخابرات، ارائه ساختار جدید این شرکت و تعامل با بخش خصوصی اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی داریم به این مسائل رسیدگی کنیم اما فکر می‌کنیم لازم است از احساسی شدن و رسانه‌ای شدن این موضوع جلوگیری شود.

* در مورد کیفیت خدمات از مردم عذرخواهی می‌کنم

عمیدیان در ادامه بیان کرد: بارها در مورد کیفیت خدمات از مردم عذرخواهی کردم و ما هم قبول داریم که در زمینه خدمات مشکل داریم اما با این وجود اپراتورها و شرکت‌های مرتبط روند رو به رشدی را طی می‌کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص تغییر تعرفه تلفن ثابت افزود: نمی‌توان به طور دائم تعرفه تلفن ثابت را افزایش دهیم اما  اگر شرکت مخابرات همانند اپراتورهای تلفن همراه به ارائه خدمات ارزش افزوده بپردازد قطعاً می‌تواند مانند آن‌ها درآمدزایی داشته باشد و اکنون این شرکت باید از زیرساخت‌های مناسب جهت ارائه این سرویس بهره ببرد.

عمیدیان در خصوص عدم پرداخت خسارت یا SLA از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت گفت: در شرکت ارتباطات زیرساخت دو سطح برای پرداخت SLA در نظر گرفته بود و قرار بر آن است که در جلسه شانزدهم مهر ماه مصوبه‌ای در این زمینه تصویب شود که پس از ارائه، این مصوبه لازم الاجراست.

یادآوری می‌شود ؛نمایشگاه بین‌المللی تلکام 2015 که از 4 مهر ماه آغاز شده تا 7 مهر ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار