«ترش انار» برند روستای کوتنا

جشنواره «ترش انار» در موزه مردم‌شناسی خانه ریحانه کوتنا قائمشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آشنایی با فرهنگ و سنت‌های بومی منطقه از ابزارهای زنده نگهداشتن هویت است، کشور ایران با تنوع اقلیم و قومیت‌های مختلف دارای گستردگی وسیعی در حوزه فرهنگ، ادبیات، هنر، سنت و ... است.

یکی از روش‌های خودباوری جوانان و نسل امروز آشنایی آن‌ها با فرهنگ‌های بومی منطقه‌شان است، این مقوله باعث می‌شود سنت‌ها رنگ و بوی خود را حفظ کرده و مردم غرق زندگی صنعتی نشوند و به سنت‌ها نیز در کنار سایر مسائل زندگی اهمیت دهند.

در این راستا جشنواره‌ای با عنوان «ترش انار» در موزه مردم‌شناسی خانه ریحانه کوتنا که روستایی زیبا در بخش مرکزی شهرستان قائمشهر است  با همکاری نهادها و سازمان‌های دولتی، دهیاری و شورای اسلامی روستای کوتنا برگزار می‌شود. کوتنا «کوه تنها» مرکز دهستان کوهساران بوده و وجود شالیزارها و دشت‌های زیبا آن را به منطقه‌ای دلربا تبدیل کرده است.

این جشنواره بومی محلی به معرفی انار ترش که به نوعی برند روستا محسوب می‌شود پرداخته و شامل غرفه‌های صنایع دستی، محصولات بومی منطقه، غذاهای محلی و به طور خاص غذاهایی که با انار تهیه می‌شود، موسیقی محلی، موسیقی میدانی و ... است.

در این جشنواره که نهم و دهم مهر ماه سال جاری در موزه مردم‌شناسی روستای کوتنا ساعت 9 الی 17 برگزار می‌شود، هموطنان عزیز می‌توانند با آداب و رسوم و سنت‌های منطقه آشنا شوند و در کنار آن اجرای موسیقی سنتی و محلی به روح‌بخشی محیط می‌افزاید. 

برگزاری چنین جشنواره‌هایی به زنده نگهداشتن سنت‌ها و آداب و رسوم بومی منطقه کمک می‌کند و موجب ایجاد همدلی جمعی میان مردم گشته و به رشد تعاملات اجتماعی کمک می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار