تبریز؛

تاکید استاندار بر نشر و نمایش کتاب دفاع مقدس در نمایشگاههای کتاب

استاندار آذربایجان شرقی برنشر و نمایش مطلوب کتاب دفاع مقدس در برگزاری نمایشگاهها تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسماعیل جبارزاده دردیداراعضای ستاد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریزگفت: برای عرضه کتاب دفاع مقدس و معرفی آن باید تدابیر خاصی اندیشیده شود تا کتب مربوط به دفاع مقدس بهتر معرفی گردد.

وی همچنین با بیان اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب افزود :تاثیر شبکه ها ی مجازی و ابزار اطلاع رسانی موجب کم رونقی کتاب نمی شودوتبلیغات مناسب و همه جانبه نمایشگاه های جنبی در نمایشگاه کتاب می تواند بسیار مفید باشد .

استاندار همچنین با اشاره به برگزاری 4 نمایشگاه جانبی درسیزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز تصریح کرد: اهمیت نمایشگاه امسال بیشتر از نمایشگاه های سالهای قبل است چرا که نکته مهم دیگر جلوگیری از شیطنت برخی افراد است.

وی تاکید کرد: ناشران باید مراقب کتب عرضه شده باشند و بررسی یک به یک 103هزار سخت است و حتی اگر یک کتاب ناباب در این محل عرضه شود مشکلات زیادی به وجود می آید.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود توجه به بافت مذهبی شهر تبریز را در عرضه کتاب خواستار شد با اشاره به بازدید یک میلیون نفرازنمایشگاه کتاب تبریز یادآور شد: شورای فرهنگی احیای دریاچه ارومیه در این نمایشگاه حضوری موثرتر داشته باشد و اهمیت موضوع رابه مردم منعکس کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآنی در کنار نمایشگاه کتاب دفاع مقدس گفت: بیش از 20 تشکل ثبت شده قرآنی در تبریز و استان وجود دارد که انعکاس ا فعالیتهای آنان ضروریست

استاندار همچنین حمایت صدا و سیما را با هدف ترویج کتابخوانی از برگزاری نمایشگاه کتاب را خواستار شد و برگزاری تورهای ویژه دانش آموزانرا برای بازدید از نمایشگاههای کتاب ضروری دانست

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برای سیزدهمین بار روز پنجشنبه 9 مهر ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز به مدت یک 5 روز آغاز به کار خواهد نمود.

صفی پور گفت: امسال نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با 768ناشراز سراسر کشور به همراه 60 ناشر استانی در825 غرفه با 103 هزار عنوان کتاب داخلی و 22عنوان کتاب خارجی و42 ناشر قرآنی به صورت گسترده برگزار می شود و با حمایت مسئولان کشوری و معاونت قرآن و عترت برنامه های جنبی نیز برگزار و ششمین نمایشگاه علمی کتاب دفاع مقدس وسومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و سومین نمایشگاه قرآن و عترت نیز نیز به صورت همزمان برپا خواهد شد

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین گفت: 130 غرفه مربوط به دفاع مقدس و سپاه عاشورا نیز در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور خواهند داشت.

وی گفت: حدود 10 میلیارد ریال بن کتاب در نمایشگاه عرضه می شود و غرفه داران نیز محصولات خود را با20 درصد تخفیف عرضه میکنند.

فرمانده سپاه عاشورا نیز با اشاره به ترفندهای دشمنان برای ایجاد بحران فرهنگی در جامعه گفت :بر خلاف تصور موجود استقبال ناشران در حوزه دفاع مقدس بیشترشده و هرسال نیزافزایش میابد چرا که دفاع مقدس بحث هویت ملی و دینی است و تقویت این فرهنگ ایجاد خاکریز محکم در برابر دشمن است .

سردارکریمیان آمادگی سپاه عاشورا را برای انتقال ادبیات و مفاهیم فرهنگی دفاع مقدس اعلام کرد.

اعضای ستاد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در این نشست از روند برگزاری نمایشگاه کتاب در تبریز گزارش دادند.
 
انتهای پیام/ ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.