جذب آتش نشان داوطلب در مترو

معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران از حضور ده اکیب آتش نشان در ایستگاهای مترو خبر داد.

محمد صائبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند رو به رشد شهرنشینی و ایجاد تاسیسات صنعتی، خدماتی، آموزشی، فرهنگی و همچنین احداث اماکن در قالب انبوه اظهارکرد: این عوامل منجر به افزایش آمار و ارقام وقوع حریق، حوادث و تلفات جانی و مالی روز افزون در جامعه شده است. 

وی با بیان اینکه واقعه آتش سوزی پدیده فراگیری است که در هر زمان و مکانی احتمال وقوع دارد و اغلب موجب به بار آمدن خسارت‌های سنگین می‌شود،تصریح کرد: نقش مراکز و پایگاه‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی در زمینه حفظ جان و مال افراد در مقابل آتش و حوادث بسیار گسترده است اما کمبود این نیرو‌ها یکی از مشکلات آتش نشانی در کشور ماست. 

معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه گفت: مترو تهران به همین مناسبت با نصب بنر و لمینت اقدام به فضا سازی تمامی ایستگاه‌ها کرده و در ده ایستگاه مترو نیز با ایجاد غرفه‌هایی که نیروهای اتش نشانی در آن مستقر هستند اقدام به ارائه آموزش‌های سر پایی به مسافران می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تردد زیاد شهروندان در مترو در این غرفه‌ها از افراد علاقه‌مند به عنوان آتش نشان داوطلب نیز ثبت نام می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار