تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه تهران و آلمان

رییس دانشگاه تهران گفت: یکی از کارهای اساسی که در آینده‌ای نزدیک باید آن را اجرا کنیم، تبادل استاد و دانشجو با کشورهایی نظیر آلمان و استرالیا است.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه دانشکده مکانیک در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز شاهد افتتاح طرحی عظیم هستیم که در طراز بالایی از نظر معماری قرار دارد و اقبال عمومی برای حضور در این دانشکده بسیار بالاست و شاید آن را بتوان یک شاهکار مهندسی دانست که می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر موسسات آموزش عالی باشد. 

وی با تشکر از دکتر مصلی‌نژاد، بانی اصلی احداث این دانشکده جدید در دانشگاه تهران گفت: ما تصمیم گرفتیم ساختمان‌های دانشگاه تهران از هر لحاظ فاخر باشد که با داشتن امکانات فراوان، هر دانشجویی بتواند بهترین آموزشها را ببیند و استعدادهای خود را شکوفا کند و یکی از دلایل دانشجو نگرفتن در پردیس‌های البرز و ارس، وجود ساختمان نامناسب بود.

وی درباره کارهایی که در آینده قرار است دانشگاه تهران انجام دهد، می‌گوید: یکی از کارهای اساسی که در آینده‌ای نزدیک باید آن را اجرا کنیم، تبادل استاد و دانشجو است که فعلا با کشورهایی نظیر آلمان و استرالیا به توافق رسیده‌ایم تا این کار را انجام دهیم. 

وی در پایان گفت: مسیر واقعی توسعه در ایران، دانش بنیان شده است و دانشگاه ها به عنوان مسیر اصلی این راه، باید مجهز شوند و این دانشگاه نیاز مبرم به توسعه این کمک‌ها دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار