سرقت اطلاعات مأموران سیا بوسیله هکرهای چینی

آمریکا، هکرهای چینی را به سرقت اطلاعات مأموران سیا متهم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌‌ان، آمریکا درخصوص هک شدن اطلاعات دفتر مدیریت پرسنل این کشور (اُپی‌ام) و لو رفتن اثر انگشت 5.6 میلیون نفر از کارمندان دولت این کشور به هکرهای چینی مظنون است. 

اطلاعات مسروقه شامل اسنادی درباره کارمندان وزارت خارجه آمریکا هستند که موجب شناسایی پرسنل سفارتخانه و مأموران اطلاعاتی می‌شوند.

مقامات اطلاعاتی آمریکا در ماه‌های اخیر اعلام کردند کارمندان آژانس اطلاعات مرکزی(سیا)، آژانس امنیت ملی(اِن‌اس‌اِی) و آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا که در پکن خدمت می‌کنند در خطر شناسایی هستند. "واشینگتن‌پست" نیز سه‌شنبه گزارش داد "سیا" تعدادی از مأموران خود را از سفارت آمریکا در پکن خارج کرده است.

پیش‌بینی می‌شود این حمله سایبری تأثیر زیادی بر امنیت ملی آمریکا داشته باشد. این اطلاعات شامل فرم‌های عدم سوء پیشینه (اس‌اف86) می‌شوند. مقامات آمریکایی می‌گویند این فرم‌ها اطلاعات خصوصی بسیار حساسی از جمله نام اعضای خانواده کارمندان کنونی و پیشین دولت را دربر می‌گیرند.

چین می‌تواند با استفاده از این اطلاعات، هویت ماموران اطلاعاتی آمریکا را که در آینده وارد پکن می‌شوند شناسایی کند. این کشور پیش از این درخواست ویزای افرادی را که هرگونه ارتباطی با آمریکا داشته‌اند، مورد بررسی شدید قرار داده است. حتی پیش از این "سیا" به دلیل پیشرفت‌ تکنولوژی برای فرستادن افراد نفوذی با هویت تقلبی به دیگر کشورها با مشکل روبه‌رو بوده است. این سازمان برای رفع این مشکل و بهبود تکنولوژی جاسوسی خود در تکاپو است.

پکن بارها این اتهام را رد کرده و ادعا می‌کند مورد حملات سایبری مشابه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار