اگر پیام غدیر را به درستی ابلاغ می‌کردیم، واقعه کربلا اتفاق نمی‌افتاد

حجت الاسلام و المسلمین بهاری گفت: از علامه امینی نقل شده است که «ما اگر واقعه غدیر را سینه و سینه انتقال داده بودیم و به وضوح به عالم ابلاغ کرده بودیم، قطعا حسین بن علی(ع) به مقتل نمی‌رفت».

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به کتمان واقعه غدیر توسط برخی از صحابه پیامبر اظهار داشت: کسی حوادث غدیرخم را انکار نمی کند بلکه تعبیر آنها از حدیث «من کنت مولا، فهذا علی مولا» این است که حضرت محمد (ص)، امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان دوست خود معرفی کرده است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) را به عنوان امین، مولا و امام جامعه مطرح کرد ولی آنها حضرت را در حد یک دوست و رفیق تقلیل دادند که آن هم به دلیل منافع خاص خودشان بود تا در آینده بتوانند به آن دست پیدا بکنند و این اتفاق نیز افتاد و بعد از رحلت پیامبر(ص) به آن منافع رسیدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهاری افزود: در آن جمعیت تعداد کسانی که به سخنان پیامبر اکرم(ص) عکس‌العمل نشان دادند تنها چهار یا پنج نفر بود و اگر هم اکنون در تاریخ مشاهده می‌کنیم که تعداد افراد مخالف واقعه غدیر بعد از رحلت پیامبر(ص) بالا رفته است، به دلیل موقعیت‌های اجتماعی است که برای آنها بوجود آمد.

وی اظهار داشت: شخصی از علامه امینی سوال کرد که ما قبول داریم که حسین بن علی (ع) مظلوم و غریبانه به شهادت رسید ولی چه خبر است که شما شیعیان هر سال محرم به داخل خیابان‌ها می‌روید و عزاداری می‌کنید،‌علامه فرمودند «مومن زیرک است و از یک سوراخ یکبار بیشتر گزیده نمی‌شود» آن شخص گفت‌ این جواب چه ربطی به سوال داشت، علامه فرمود «ما اگر واقعه غدیر را علم کرده بودیم و سینه و سینه انتقال داده بودیم و به وضوح به عالم ابلاغ کرده بودیم، قطعا حسین بن علی (ع) به مقتل نمی‌رفت»

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: جریانی که در منا رخ داد را می‌خواستند طوری جلوه بدهند که جامعه تصور کند که این فاجعه یک معیشت الهی و حادثه طبیعی بوده که آل سعود هیچ تقصیری در این ماجرا ندارد و می‌خواستند حتی ابعاد فاجعه نیز کشته‌‌گان را کم اهمیت جلوه بدهند.

وی ادامه داد: نه تنها غدیرخم بلکه شهادت اباعبدالله الحسین (ع) را نیز می‌خواستند پنهان کنند چرا که معاویه دستور داد احادیث را نابود کنند و در زمان فعلی مشاهده می‌کنیم آل سعود نیز مانند معاویه می‌خواست عمل بکند، زیرا اگر فضای مجازی، رسانه‌ها و تلفن همراه در دستان زائرین نبود و فیلم نمی‌گرفتند قطعا این فاجعه مانند سال 66 کاملا وارونه گزارش می‌شد و همه این مسائل به دلیل منفعت طلبی آن‌ها است.

حجت‌الاسلام بهاری تصریح کرد: برخی می‌گویند که پیامبر (ص)، علی(ع) را به این دلیل منصوب به امامت کرد که کدورت‌ها از بین برود، باید در جواب گفت: انتصاب امام امر الهی است کسی نمی‌تواند امام را انتخاب بکند در قرآن کریم مشاهده می‌کنیم که به پیامبر می‌فرماید «بلغ» (ابلاغ کن آنچه دستور داده‌ایم) و اگر این کار را نکنی رسالت تو ناقص می‌ماند.

وی ادامه داد: زمانی که پیامبر(ص) امیرالمومنین(ع) را معرفی کرد، شخصی سوال نمود که آیا این مطالبی که بیان کردید نظرات خود شما بود یا نظرات خداوند؟ و حضرت فرمودند که قطعا این انتخاب الهی بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: آن شخص قانع نشد و برای تمسخر پیامبر(ص) اظهار داشت که اگر راست می‌گویی دستور بده که بر من عذابی نازل شود،‌ نقل‌ شده که هنوز سوال آن شخص تمام نشده بود که عذاب الهی نازل و آن شخص به درک واصل شد.

وی گفت: پس دلیل بر این نیست که رسول خدا(ص) برای رفع کدورت این کار را کرده باشد بلکه دستور خداوند تبارک و تعال است و این امر باید در حج احیا می‌شد، ولی پیامبر(ص) شرایط را نامناسب می‌دیدند و زمانی که به منطقه غدیر خم میان مکه و مدینه رسیدند، حضرت فرصت را مناسب دیدند و پس از قرائت قریب بر هزار آیه که حدودا یک ششم قرآن است و در آن آیه‌ها ولایت امیرالمومنین (ع) اثبات شده است، علی(ع) را به عنوان امام معرفی کردند.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار