تاکنون توافقنامه با کشتی‌سازان داخلی امضا نشده است/ تلاش برای بازپس‌گیری بازار از دست‌رفته

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه هنوز توافقنامه بین کشتی‌سازان داخلی نشده امضا نشده است، گفت: پیش‌نویس این تفاهمنامه در حال تهیه است.

علی اکبر صفایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه این شرکت برای پساتحریم اظهار داشت: شرکت ملی نفتکش‌ها یکسری برنامه‌های خرد و کلان برای توسعه این صنعت در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: در برنامه خرد بایستی شرایط ناوگان را از نظر فنی و بازاریابی به شکلی فراهم کنیم که بقیه بازارهایی که در شرایط تحریم از دست داده بودیم را دوباره بازپس گیریم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش تاکید کرد: با توجه به بازشدن فضای مذاکرات بسیاری از مقدمات برای توسعه فعالیت‌ها فراهم شده تا به این بازارها با شرایط فنی و استاندراد در ناوگن حمل دست پیدا کنیم.

صفایی افزود: مجموعه ناوگان کشتیرانی در برنامه کلان در جهت توسعه این بخش سیاستهایی را که هیات مدیره در دستور کارخود قرار داده تا با تنوع سبد درآمدی شرکتها تدوین شود.

وی ادامه داد: ارتباط خوبی با شورای‌عالی صنایع دریایی داریم، چند مورد مانده در رابطه با کشتی‌هایی داریم که تاکنون توسط کشتی‌سازان داخلی ساخته نشده است، این موضوع را با شورایعالی صنایع دریایی پیش‌می‌بریم تا موارد را حل و فصل کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقدامی برای پروژه‌های نیمه‌تمام یاردهای کشتی‌سازی داخلی انجام شده است، افزود: در این زمینه یک برنامه با صدرا و یک برنامه هم با ایزوایکو (مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران) داریم که نیمه‌تمام است.
 
وی با بیان این‌که به دنبال تکمیل این پروژه‌های هستیم در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است شرکت ملی نفتکش منابع مالی را در اختیار کشتی‌سازان قرار دهد، گفت: پرداخت‌ها را قبلا انجام داده‌ایم و باید در قالب موافقنامه آنها به روند ساخت سرعت داده و کشتی‌ها را تحویل دهند.
 
صفایی با بیان این‌که هنوز توافقنامه فی مابین امضا نشده است، افزود: پیش‌نویس این تفاهمنامه در حال تهیه است و گروه‌های کارشناسی نیز در این رابطه تشکیل شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، توافقنامه با کشتی‌سازان داخلی برای تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام باید امسال  امضا شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در خصوص بانکرینگ و سوخت‌رسانی به کشتیهای تجاری گفت: هم‌اکنون این شرکت سوخت رسانی به کشتی های تجاری و نفتکش را در خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌دهد.

وی در خصوص معافیت سربازی دریانوردان اظهار داشت: باید ماده 9 قانون نظام وظیفه احیا شود تا معافیت سربازی دریانوردان ادامه داشته باشد.

صفایی تاکید کرد: هم‌اکنون معافیت سربازی این افراد در اتحادیه مالکان شرکت ملی نفتکش‌ها و مجموعه ستاد مشترک در حال پیگیری است تا بتوانیم در کوتاه مدت از ظرفیت قانونی استفاده کنیم و برای بلند مدت نیز طرحی را نمایندگان به مجلس ارائه خواهند داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،هم‌اکنون شرکت ملی نفتکش با در اختیار داشتن 70 فروند کشتی ملکی با ظرفیت سالانه حمل 120 میلیون تن، بزرگترین شرکت حمل‌ونقل مواد نفتی دنیا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار