۵ قانون پولی برای مردان مجرد

بودجه‌بندی ممکن است خسته‌کننده باشد، با این‌ حال اگر این کار را به یک روند روتین تبدیل کنید، می‌تواند در بلند مدت سبب ثبات مالی شما شود.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛  شاید برای برخی، تعریف زندگی مجردی فقط در تفریح و خرج کردن خلاصه شود؛ غافل از اینکه در پشت این شادی‌های کاذب ممکن است آینده مالی تیره‌وتاری پنهان شده باشد که در آینده تمام این خوشی‌ها را از آنها پس بگیرد.
بودجه‌بندی ممکن است خسته‌کننده باشد، با این‌ حال اگر این کار را به یک روند روتین تبدیل کنید، می‌تواند در بلند مدت سبب ثبات مالی شما شود.
 
شاید برای برخی، تعریف زندگی مجردی فقط در تفریح و خرج کردن خلاصه شود؛ غافل از اینکه در پشت این شادی‌های کاذب ممکن است آینده مالی تیره‌وتاری پنهان شده باشد که در آینده تمام این خوشی‌ها را از آنها پس بگیرد.
 
زندگی مجردی فقط محدود به تفریح و سرگرمی نمی‌شود؛ برعکس افراد مجرد اتفاقا زندگی مالی دشواری دارند. بنابر اعلام اداره آمار ایالات متحده، آنها به‌ طور میانگین سالانه ۲۳ هزار و ۲۲۱ دلار درآمد دارند، در حالی‌ که این رقم در مردان متأهل سالانه ۴۶ هزار و ۶۳۲ دلار است.

همچنین، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد در افراد مجرد، فارغ از جنسیت، احتمال خانه‌دار شدن بسیار پایین است. ضمن اینکه آنها دارایی کمتری داشته و در مقایسه با افراد متأهل برای بازنشستگی خود نیز پس‌اندازی ندارند.
 
البته این بدان معنا نیست که وقتی صحبت از پول و مادیات می‌شود، تمام مردان مجرد در شرایط ناامیدی صرف قرار دارند، بلکه آنها با برخی چالش‌های مرتبط با مدیریت مالی مواجه هستند.
 
در این گزارش، پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، با پرسش از کارشناسان برجسته امور مالی، جدی‌ترین چالش‌های مردان جوان و مجرد را معرفی کرده که در ادامه به این چالش‌ها و راه‌های مقابله با آن اشاره می‌کنیم.
 
زندگی کردن با یک بودجه مشخص

بودجه‌بندی ممکن است خسته‌کننده باشد، با این‌ حال اگر این کار را به یک روند روتین تبدیل کنید، می‌تواند در بلند مدت سبب ثبات مالی شما شود. توجه داشتن به میزان درآمد و هزینه‌ها علاوه بر اینکه لذت بردن از زندگی تجملاتی را بیشتر می‌کند، از سوی دیگر باعث می شود تا حواستان به سایر هزینه‌های زندگی نیز باشد. متأسفانه بسیاری از مردان مجرد این عادت خوب مالی را رعایت نمی‌کنند.
 
«چارلی هریمن»، مشاور امور مالی در موسسه Cloud Financial می‌گوید: اغلب اوقات مردان مجرد وقتی درآمد کسب می‌کنند و حقوقشان افزایش می‌یابد، بی محابا این درآمد را خرج می‌کنند.
 
برای لذت خرج نکنید

وقتی مجرد هستید، دوست دارید پول خود را به رخ دیگران بکشید. اما به‌خاطر داشته باشید خرج کردن برای سفرهای پرهزینه، خرید آخرین ابزارهای تکنولوژی و خرید وسایل شیک، نه تنها همیشه باعث جذابیت شما نمی‌شود بلکه شما را ورشکسته می‌کند.

در حالی‌ که به ‌راحتی می‌توان این هزینه ها را به شکل منطقی کنترل کرد. نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ انجام شده نشان می‌دهد وقتی مردان درمی‌یابند در جوامع آنها تعداد دختران مجرد کمتر است، هم بیشتر قرض می‌کنند و هم کمتر پس‌انداز می‌کنند.
 
ازسوی دیگر، شاید رفتن به رستوران‌های گرانقیمت خیلی دلچسب باشد، اما در طول سال منجر به صرف هزینه‌های سرسام‌آور می‌شود.
 
سرمایه‌گذاری به‌جای پیش‌بینی کردن

بازار سهام محل قمار نیست، اما اعتمادبه‌نفس بیش از حد و بی‌تجربگی جوانان در این سرمایه‌گذاری می‌تواند مانند قمارکردن خطرناک باشد. «دیوید اشنایدر»، مشاور برجسته مالی در موسسه اشنایدر می‌گوید: جوانان مجرد در توانایی‌های سرمایه گذاری خود به شکل اغراق‌آمیزی اعتمادبه‌نفس دارند.

این اعتماد به‌ نفس کاذب می‌تواند منجر به خرید سهام بی‌کیفیتی شود که تنها ظاهر و نام جذابی و درعین‌حال بازدهی بسیار پایینی دارد. آنها اغلب این اشتباه را توأم با خرید سهام اعتباری و عدم تنوع در خرید سهام گوناگون مرتکب می‌شوند که این مساله بر وخامت اوضاع می‌افزاید.
 
یکی دیگر از عادت‌های اشتباه مردان جوان، خرید و فروش مکرر سهام است. نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۰۱ انجام شده نشان می‌دهد که مردان مجرد ۶۷ درصد بیش از زنان مجرد دست به خرید و فروش مکرر سهام می‌زنند.
 
پرداخت بدهی‌ها همراه با پس‌انداز

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که بدهی‌های مختلفی اعم از وام تحصیلی دارید، باید بگوییم که شما تنها نیستید. نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان می‌دهد که یک‌سال پس از اتمام دانشگاه، ۳۹ درصد از مردانی که بدهی تحصیلی دارند اعلام کرده‌اند که بیش از ۸ درصد درآمدشان صرف بازپرداخت این بدهی‌ها می‌شود. بااین‌حال، تمرکز بیش از اندازه به این بدهی‌ها باعث می‌شود تا از سایر اهداف مالی خود دور شوید. گرچه پرداخت بدهی‌های قبلی در اولویت قرار دارد، اما هرگز نباید پس‌انداز را فراموش کنید.
 
اگر سودای خرید خانه را در سر دارید، پس از همین حالا برای محقق شدن این رویا پس‌انداز کنید. همچنین، پس‌انداز کردن برای بازنشستگی نیز اهمیت بالایی دارد و نباید از این ایام غافل بود.
 
بیمه کردن سرمایه‌های باارزش

اگر نتوانید کار کنید، آیا می‌توانید ازنظر مالی خود را نجات دهید؟ برای بسیاری از افراد به‌خصوص افراد مجردی که از درآمد همسرشان بی‌بهره هستند جواب منفی است. حتی تصور سپری کردن یک روز آن‌هم بدون کسب درآمد، برای مردان سالم سخت و غیرقابل باور است اما شاید باورنکنید که این اتفاق بسیار بیشتر از تصورتان محتمل بوده و برای خیلی از افراد می‌افتد.

در افراد گروه سنی ۲۰ سال، ۳۰ درصد احتمال دچار شدن به معلولیت تا پیش از سن ۶۵ سال وجود دارد اما تنها ۳۹ درصد از جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال تحت پوشش بیمه ازکار افتادگی هستند. این بیمه بخش زیادی از درآمد ساقط شده از آنها را پوشش می‌دهد.
 
اشنایدر می‌گوید: برای جوانان مجرد، بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین دارایی، توانایی کار کردن و کسب درآمد است. یک تصادف کوچک یا بیماری می‌تواند منجر به معلولیت وی و عدم توانایی در کسب درآمد شود.

منبع: اقتصادنیوز
انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار