وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد:

نهایی شدن برنامه ششم توسعه/ دستیایی به رشد اقتصادی 8درصدی

وزیر اقتصاد از نهایی شدن برنامه ششم توسعه خبر داد،گفت: سعی خواهیم کرد در برنامه ششم توسعه به رشد 8 درصدی دست پیدا کنیم.

نهایی شدن برنامه ششم توسعه/ دستیایی به رشد اقتصادی 8درصدیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی بااشاره به اینکه  وجود محیط کسب و کار مناسب هزینه های مبادله ای را به حداقل  می رساند گفت:باید  زمینه را برای توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم و وجود امنیت و وجود مقررات حامی سرمایه گذاری ایجاد کنیم.
 
وی افزود: نرخ رشد اقتصادی که در سال 91 به منفی 5.8 رسیده بود خوشبختانه در سال 93 به رشد مثبت 3 درصد رسید.

وی یاد آور شد : یکی از شاخص‌های مثبت سرمایه گذاری نرخ رشد سرمایه گذاری است. این شاخص از منفی 23.8 در سال 91 به رشد مثبت 3.5 در سال 94 رسید.
 
وزیر اقتصادتصریح کرد: وضعیت اشتغال هم حاکی از بهبود وضعیت در اقتصاد ایران است و تعداد شاغلان در سال 94 در کشاورزی، صنعت و خدمات افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.
 
طیب نیا با اشاره به اینکه  نرخ تورم را به صورت اصولی کاهش دادیم،افزود:  در 12 ماهه منتهی به شهریور سال 94 بر اساس آمار مرکز آمار نرخ تورم به 13.6 درصد رسید. نرخ تورم تیرماه منفی 4 درصد و در شهریور به منفی 6 دهم درصد رسید.
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه شاخص بهای تولیدکننده که به عنوان یک پیش نشانگر نرخ تورم آتی را نشان می دهد به زیر 10 درصد رسید. معنای این شاخص این است که ما در آینده نزدیک از ناحیه هزینه های تولید، فشاری برای تورم نخواهیم داشت.
 
وزیر اقتصاد با بیان این که در حال حاضر سیاست‌های پولی، مالی و تجاری دولت کاملا معطوف به مقابله با رکود اقتصادی و دسترسی به رونق و رشد اقتصادی بالاتر قرار داده است، گفت: اگرچه ما مصممیم سیاست ضدتورمی خود را ادامه دهیم اما اولویت دولت دستیابی به رونق اقتصادی ضمن کنترل و انتظارات تورمی است.
 
طیب نیا خاطرنشان کرد: در سال گذشته وضعیت محیط کسب و کار در اقتصاد ایران 22 رتبه بهبود پیدا کرد و با توجه به اقدامات یک سال گذشته انشاءالله در آینده نزدیک که نتیجه گزارش کسب و کار بانک جهانی منتشر می شود آثار این اقدامات مفید را در بهبود معنی دارد شاخص بهبود کسب و کارایران شاهد خواهید بود.
 
وی، ثبات اقتصاد کلان، بهبود محیط کسب و کار و سایر عوامل در ایران را مهیا دانست و گفت: ما همه تشویق‌های لازم را برای سرمایه گذاری خارجی و داخلی فراهم می‌کند و از نظر امنیت هم موقعیت ایران در تمام خاورمیانه و شمال آفریقا بی‌نظیر است.
 
وزیر اقتصاد به نهایی شدن برنامه ششم توسعه اشاره کرد گفت: در برنامه ششم مهمترین هدف کشور دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار و مبتنی بر افزایش کارآییی و بهره وری باشد.

وی یاد آور شد: رشدی که از سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی حاصل شود که موجب ارتقای موقعیت ایران در عرصه بین المللی فراهم کند و رفاه و بهزیستی را برای عامه مردم ایران فراهم کند.
 
طیب نیا با بیان اینکه ارتقای نظام تامین مالی با نقش ویژه سرمایه گذاران خارجی و توسعه حمل و نقل و تبدیل ایران به هاب تجاری و سرمایه گذاری منطقه از اولویت‌های ما است، گفت: در این زمینه دولت روش‌های مختلف جذب سرمایه گذاری را در لایحه برنامه ششم توسعه کشور لحاظ می‌کند.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی توضیح داد: اقتصاد ایران توان عبور از مشکلات و سختی‌ها را دارد و با مجموعه اقدامات و سیاست‌هایی که دولت یازدهم  مشکلات اقتصادی تحت کنترل درآمد و امروز در پرتو آرامشی حاضر حضور روزافزون و بی‌سابقه‌ای از هیات‌های اقتصادی و سیاسی از کشورهای مختلف جهان در ایران هستیم.
 
وی ادامه داد: تحریم‌های بی سابقه‌ای که به ایران تحمیل شده بود و می‌توانست هر اقتصادی را بشکند مدیریت شد و آثار سوء آن به حداقل رسید. اقتصاد ایران توانست رکود ناشی از تحریم‌های تحمیلی را به خوبی مدیریت کند.
 
وزیر اقتصاد با بیان اینکه اقتصاد و سیاست به خوبی و به صورتی هماهنگ پیشرفت‌ها و موفقیت‌های کشور را رقم زدند، گفت: در بعد سیاسی حقانیت ایران به جهان اثبات شد و در بعد اقتصادی موانع و مشکلات به ظاهر لاینحل مدیریت شد.
 
وزیر اقتصاد ادامه داد: ایران در مسیر ارتباطی شرق و غرب و شمال و جنوب قرار گرفته و همین وضعیت بی نظیر امکان توسعه شبکه حمل و نقل ریلی و تبدیل کشور به مرکز عبور و مرور هوایی و زمینی را برای کالا و مسافر برای کشور ما فراهم می کند. ما تصمیم جدی داریم از این فرصت و مزیت منطقه‌ای کمال استفاده را بکنیم.
 
به گفته طیب‌نیا، مقایسه عملکرد ارزش افزوده حمل و نقل با سایر بخش‌ها نشان می دهد در این بخش ظرفیت لازم برای دستیابی به رشد اقتصادی بالا فراهم است؛ چرا که در برنامه چهارم و پنجم توسعه، رشد ارزش افزوده حمل و نقل حدود دو برابر سایر بخشهای اقتصادی بوده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رشد ، اقتصادی ، نرخ تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۴
مکانیزه شدن خدمات شهری, پل عابر پیاده مکانیزه با برق خورشیدی ,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۴
توجه ویژه به ساخت و توسعه مترو کلانشهرها خصوصا مترو و مونوریل اراک, صدور کارت پرداخت الکترونیکی جهت استفاده در تاکسی, مترو,..... کارت شهروندی, نوسازی خودروهای فرسوده سبک و سنگین برای کاهش آلودگی هوا, گاز سوزکردن خودروهای گازوییلی
آخرین اخبار