دزدی مجازی از "تی‌موبایل"

هکرها اطلاعات بیش از 15 میلیون کاربر شرکت مخابراتی تی‌موبایل (T-Mobile) را به سرقت بردند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،هکرها به سامانه‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای شرکت اکسپریان (Experian) نفوذ کرده و به دنبال آن اطلاعات 15 میلیون کاربر شرکت مخابراتی تی‌موبایل را به سرقت بردند.

تی‌موبایل از خدمات شرکت اکسپریان برای پردازش فرم‌های درخواست اعتبارِ مشتریان و بررسی اعتبار آنها استفاده می‌کند.

اطلاعات به سرقت‌رفته شامل نام، آدرس، تاریخ تولد، اطلاعات رمزنگاری‌شده و شماره تأمین اجتماعی مشترکان تی‌موبایل بود. علاوه بر اطلاعات فوق، شماره‌های شناسایی مهم کاربران مانند شماره گواهینامه‌ی رانندگی و شماره‌ی گذرنامه آنها نیز در این حمله مورد سرقت قرار گرفت.

"جان لجر"رییس تی‌موبایل در این باره اظهار داشت: من در مورد این حمله بسیار خشمگین هستم و تی‌موبایل در مورد روابط خود با اکسپریان در آینده تجدید نظر خواهد کرد.


اکسپریان (Experian) یک شرکت خدمات اطلاعاتی و فناوری اطلاعات ایرلندی است که خدمات فناوری اطلاعات، مدیریت ارتباط با مشتری، بازاریابی مستقیم، مدیریت ریسک، خدمات بازاریابی و مدیریت اطلاعات را، در ۴۰ کشور جهان ارائه می‌کند.

دفتر مرکزی شرکت اکسپریان در شهر دوبلین، ایرلند قرار دارد و دفاتر عملیاتی آن، در انگلیس، آمریکا، آلمان و برزیل مستقر است. شمار کارکنان این شرکت بیش از ۱۷ هزار نفر بوده و سهام آن در بازار بورس لندن دادوستد می‌شود.
 
منبع:سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار