تدوین برنامه ششم توسعه صنایع دانش بنیان دریایی در سال ‌آینده

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی از تدوین برنامه ششم توسعه صنایع دانش‌بنیان دریایی در سال آینده خبر داد.

محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تدوین برنامه ششم توسعه صنایع دانش بنیان دریایی در سال آینده شروع می‌شود و درحال حاضر درحال نهایی شدن آن در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت خانه می‌باشد. 

وی در ادامه افزود: شاید بتوان گفت اصلی‌ترین محور این برنامه توسعه سواحل مکران است و دولت عزم جدی در عملی کردن این هدف دارد و عملا فلات مرکزی کشور چه در بعد منابع آب و چه در بعد اشتغال از گنجایش کافی برخوردار نیست. 

سیف تاکید کرد: این فرصت باعث می‌شود تا بتوانیم از کانال‌های مختلف، شناسایی کمبودها و ارائه راهکارها بپردازیم. 

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی با اشاره به تشکیل ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی خاطر نشان کرد: تشکیل این ستاد در سال 93 به شناسایی خلا‌ءها در صنعت دریا به خصوص در موزه ترویج، اطلاع رسانی و مستند سازی پرداخته است که این حرکت با سلسله فعالیت‌های صورت گرفته به سهولت کار کمک می‌کند. 

وی تصریح کرد: انجمن مهندسی دریا در سال 93 به عنوان انجمن برتر در وزارت علوم شناخته شده و علت این امر نیز موثر بودن فعالیت‌های انجمن بوده است که امیدواریم با کمیته‌ها و برگزاری این جلسات ابزار آلاتی که در دست داریم استفاده کنیم و صنعت دریا را به جایگاه اصلی خود برسانیم. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار