قاچاق پرندگان شکار شده به کشورهای عربی

رئیس محیط زیست پارسیان از کشف ۳ بهله دلیجه در منطقه شاهین کوه پارسیان خبر داد و گفت:‌ اغلب پرندگان شکار شده به صورت قاچاقی به کشورهای عربی انتقال داده می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مرتضی دهقانی گفت: روز گذشته سه بهله دلیجه از شکارچیان غیرمجاز در منطقه شاهین کوه پارسیان کشف و در همین راستا یک نفر شکارچی غیرمجاز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به وجود صیدگاه‌های غیرمجاز در پارسیان اظهار کرد: متأسفانه برخی سودجویان برای به دام انداختن پرندگانی نظیر شاهین اقدام به ایجاد صیدگاه در منطقه می‌کنند و بسیاری از پرندگان را به دام می‌اندازند.

رئیس اداره محیط زیست پارسیان همچنین گفت: از پرندگانی مانند دلیجه، بلبل، یاکریم و کبوتر وحشی به عنوان طعمه برای به دام انداختن پرندگان شکاری بزرگ‌تر مانند شاهین استفاده و پس از شکار، آنها را به کشورهای حوزه خلیج‌فارس قاچاق می‌کنند.

دهقانی فصل تابستان را زمان مهاجرت شاهین‌ها دانست و افزود: شاهین پرنده‌ای است که ایران را برای مهاجرت به جنوب آسیا و کشورهایی مانند هندوستان انتخاب می‌کند لذا قاچاقچیان در مسیر خروج آنها از کشور اقدام به ایجاد صیدگاه می‌کنند.

وی میزان جریمه نگهداری غیر مجاز هر بهله دلیجه را 200 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: 600 میلیون ریال جریمه صید و نگهداری غیر مجاز این سه بهله دلیجه هست که طبق قانون جدید محیط زیست کشور پس از طی مراحل قانونی باید پرداخت کند.

رئیس محیط زیست پارسیان در پایان خاطر نشان کرد: از دادستانی پارسیان، نیروهای مرزی و مردم شهرستان بابت همکاری با اداره محیط زیست قدردانی می‌کنیم و یاری آنها را در ادامه مسیر خواستار هستیم.

پارسیان در بخش غربی استان هرمزگان واقع و با استان‌های فارس و بوشهر همجوار است.

این شهرستان به واسطه برخوردار از صدها کیلومتر مرز دریایی، دسترسی مناسبی به کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس دارد.

طی سال‌های گذشته گزارش شده است، که در فصل‌های خاص حتی چندین تن از شکارچیان خارجی در کوه‌های این شهرستان دستگیر شده‌اند.

منبع: فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۳۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۴
اكر در كشور خودمون هم باشكاههاي برندكان شكاري تاسيس شود شايد با علاقه مند كردن ايرانيان هم ب برندكان شكاري قاجاق كمتر شود
آخرین اخبار