کشته شدن دو مامور پلیس مصر در صحرای سینا

وزارت کشور مصر اعلام کرد دو مامور پلیس این کشور در استان سینای شمالی کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد دو مامور پلیس، از جمله یک سرگرد، هدف حمله مهاجمان مسلح ناشناس در شهر العریش مرکز استان سینای شمالی قرار گرفتند.

وزارت کشور مصر به جزئیات بیشتری درباره چگونگی کشته شدن این دو مامور پلیس اشاره نکرد؛ اما برخی منابع امنیتی گزارش دادند دو مامور امنیتی در دو حمله جداگانه در شهر العریش کشته شدند .

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است .

گروه موسوم به ولایت سینا ( انصار بیت المقدس) شاخه گروه تروریستی داعش در مصر همواره مسئولیت حملات علیه مواضع نیروهای ارتش و پلیس مصر را در استان سینای شمالی برعهده گرفته است.
گروه ولایت سینا از گروههای تندرو و خطرناک در مصر است و در دو سال گذشته صدها نیروی ارتش و پلیس مصر را به قتل رسانده است .
این گروه ابتدا با نام انصار بیت المقدس فعالیت می‌کرد؛ اما پس از بیعت با داعش در نوامبر گذشته (آذر 93) نام خود را به ولایت سینا تغییر داد .

ارتش مصر ماه گذشته عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه گروههای مسلح تندرو در استان سینای شمالی به اجرا گذاشت و بر اساس گزارش‌های منابع امنیتی، صدها فرد مسلح در این عملیات کشته شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار