ورود دومین هواپیمای حامل پیکرهای مطهر قربانیان منا به کشور

بامداد امروز پیکر مطهر ١١٤ زائر ایرانی با یک فروند هواپیمای کارگو سعودی به ایران انتقال یافت.

ورود دومین هواپیمای حامل پیکر جانبختگان منا به کشوربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، این پرواز که لحظاتی پیش در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست، قرار بود شب گذشته (شنبه) انجام شود، اما تشریفات قانونی آن را با ساعت‌ها تاخیر همراه کرد.

پیکر این ١١٤ زائر جان باخته در فاجعه منا در حالی به کشور منتقل شده که هنوز جسد ٢٤٦ زائر ایرانی در سردخانه‌های عربستان است.

وزیر بهداشت در بازگشت از عربستان از انتقال ١٥٠ پیکر شهدای منا به ایران در شب خبر داده و گفته بود: باقی پیکرها تا پایان این هفته به کشور منتقل می شود.

رییس سازمان حج و زیارت نیز از تفاهم با سعودی‌ها برای در اختیار گرفتن ظرفیت سردخانه جده به منظور نگهداری و شناسایی اجساد زائران ایرانی در این شهر که به فرودگاه بین‌المللی دسترسی دارد، خبر داده بود.

اوحدی گفته بود: در توافقی با وزارت کشور عربستان قرار شد ظرفیت سردخانه جده صرفا به پیکر زائران ایرانی تعلق گیرد تا شناسایی به سرعت انجام شود.

اکنون از میان ١٥٠ پیکری که وزیر بهداشت حرف انتقال آنها را زده بود، پیکر ١١٤ زائر شناسایی، تشریفات قانونی آنها انجام و به کشور منتقل شدند.

ایران در فاجعه تلخ منا طبق اعلام سازمان حج و زیارت ٤٦٤ زائر خود را از دست داده که با انتقال ٢١٨ پیکر تا امروز، بیش از نیمی دیگر از زائران جان باخته همچنان در سردخانه مکه نگهداری می شوند که هویت برخی از آنها هنوز مشخص نشده است.

قرار شده فرایند تشخیص هویت زائرانی که از میان اجساد موجود در سردخانه های عربستان، ایرانی شناخته می شوند، در داخل کشور ادامه یابد.

این سازمان صبح روز شنبه نیز پیکر ١٠٤ زائر ایرانی را که در فاجعه منا جان خود را از دست دادند، به رغم شناسایی آنها در جده، بار دیگر برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی منتقل کرد.

تشخیص هویت آن جانباختگان در حضور نماینده ای از خانواده و مدیر کاروان در حال انجام است که پس از اتمام، پیکرها هر یک به شهرهای خود منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۵۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۴
شک نکنید که اونا مورد رحمت خاص الهی هستند دعا کنیم دست ما رو بگیر. ...
آخرین اخبار