معرفی سه ارتش قدرتمند جهان

موسسه اعتباری سوئیس گروپ اسامی سه ارتش قدرتمند جهان را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ کارشناسان موسسه اعتباری سوئیس گروپ با درنظر گرفتن توان جنگی و تاثیرگذاری عملیات نظامی به معرفی سه ارتش قدرتمند جهان پرداخته است. در این فهرست ارتش کشورهای آمریکا، روسیه و چین در صدر قرار دارند.

6 معیار برای انتخاب قدرتمندترین ارتش جهان در نظر گرفته می‌شود: تعداد نیروها، تعداد خودروهای زرهی، هواپیماها، بالگردها، زیردریایی‌ها و کشتی‌ها. علاوه بر آن کارشناسان رتبه‌سنجی، حجم زمانی که بوسیله یک ارتش بر سر عملیات نظامی گذاشته می‌شود را نیز مد نظر قرار می‌دهند.

پیشتازی ارتش آمریکا در این فهرست به دلیل بودجه هنگفتی است که واشینگتن برای وزارت دفاع این کشور اختصاص می‌دهد. در گزارش سوئیس گروپ آمده است: پنتاگون در سال 2014 مبلغ 610 میلیارد دلار بودجه صرف تجهیز و نوسازی ارتش این کشور کرد که بیشتر از تمام بودجه دفاعی روسیه و چین بطور مشترک است. این دو کشور اغلب بر کاهش هزینه‌های نظامی تاکید دارند و برای به روز رسانی تسلیحات پولی خرج نمی‌کنند.

"ویکتور موراخوفسکی،" مشاور ارشد کمیسیون صنعتی – نظامی روسیه درباره این رتبه‌بندی گفت: انتخاب سه کشور آمریکا، روسیه و چین در صدر فهرست قدرتمندترین ارتش‌های جهان کاملا به حق و غیرقابل بحث است. هر سه دارای تسلیحات هسته‌ای هستند و در هر زمان که بخواهند قادرند هر کشوری را، بدون درنظر گرفتن بزرگی و کوچکی آن، در چند دقیقه نابود کنند. هر سه کشور دارای نیروی نظامی چند هزار نفری هستند و در افزایش تعداد تسلیحات، جنگنده‌ها و بالگردهای نظامی بایکدیگر رقابت دارند. همین توان نظامی به آمریکا، روسیه و چین اعتماد به نفس دخالت در درگیری‌های و چالش‌های نظامی دیگر نقاط جهان را داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار