آزمایشگاهیان در زمینه تولید به پا خیزند

آزمایشگاه‌های ما در زمینه خدمات آزمایشگاهی تمام تلاش خود را کرده‌اند و به موفقیت‌های خوبی هم رسیدند اما وقت آن رسیده است تا در زمینه تولید هم گام برداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر پورفتح‌الله رئیس سازمان انتقال خون ایران در سومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاهی گفت: آزمایشگاهیان ما در عرصه خدمات، پیشرفت شگرفی را داشتند و امروزه در عرصه خدمات آزمایشگاهی همچنان در سطح بالایی نسبت به کشورهای پیشرفته هستیم. در عرصه دانشگاه‌ها دیدگاه‌ها در کنار هم قرار گرفته و بخشهای خدمات آزمایشگاهی را پوشش می‌دهند اما در عرصه‌های دیگر، ما آزمایشگاهیان بسیار کوتاهی کردیم، اگر عرصه آزمایشگاه و داروسازی را با هم مقایسه کنیم، خواهیم دید که داروسازی از یک زنجیره تولید، فرمولاسیون و واردات دارو، تشکیل شده است که شاهد موفقیت‌های خوبی در این عرصه هستیم اما متاسفانه همین الگو در جامعه آزمایشگاهی فقط در زمینه خدمات خوب عمل کرد.

وی افزود: در تولید کیت‌های آزمایشگاهی Liza دچار مشکل هستیم، حتی در زمینه واردات هم مشکلات عدیده‌ای داریم متاسفانه باید بگویم در زمینه ورود هم ما استانداردها را داریم و نه نظارت خوبی انجام می‌شود.امروزه با دیپلماسی دولت تدبیر و امید اقدام کشورها به سمت ما بسیار خوب است. فراموش نکنیم که باید در زمینه ورود تکنولوژی به کشورها تلاش کنیم تا جایی که تولید با برند محصولات را داشته باشیم. 

وی ادامه داد:خدمات آزمایشگاهی ما به شدت نوپاست چرا ما به بازار منطقی خدمات فکر نمی‌کنیم، چرا در زمینه اقتصادی کردن چرخه آزمایشگاه و نگاه هزینه و فایده کوتاهی می‌کنیم؟ چرا به کاهش قیمتها فکر نکردیم. همچنین امکانات ارزیابی تجهیزات مورد استفاده را نداریم، دیگر وقت آن رسیده است که وارد بحث ممیزی آزمایشگاه‌ها شویم. این کنگره فرصت بسیار مناسبی است که یک مسئولیت را به عهده بگیریم و هم‌اندیشی خوبی در زمینه نقاط ضعف و قوت آزمایشگاه‌ها داشته باشیم. 


 انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.