مراسم بزرگداشت جان‌باختگان فاجعه‌ منا در حسینیه امام خمینی(ره)/آیت‌الله ری‌شهری: حجاج جان باخته با زبان تشنه دعوت حق را لبیک گفتند+ فیلم و تصاویر

مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه منا صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، دقایقی قبل تشییع پیکر 104 جانباخته ایرانی فاجعه منا آغاز شد. این مراسم با حضور مسئولان لشگری و کشوری در دانشگاه تهران آغاز شد.

آیت الله ری شهری: حجاج جان باخته با زبان تشنه و حاتی مستأصل دعوت حق را لبیک گفتند

آیت الله محمدی ری شهری در مراسم تشییع پیکر جان باختگان منا که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به حادثه منا و بی‌تدبیری حکومت آل سعود اظهار کرد: نفس فاجعه منا بسیار دردناک و جان سوز است و همان طور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند، واقعاً مصیبت بزرگی برای ملت ما است که جمعی از حج گزاران خسته و تشنه از دنیا رفتند و از زاویه دیگر سنگینی غم بر خانواده آنان است و با توجه به این که ایام محرم نزدیک می‌شویم خانواده این عزیزان عاشورایی هستند.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت در ادامه افزود: فاجعه منا مصیبت بزرگی است اما خدا را به خاطر پاداش بزرگی که این جان باختگان است، شکر می‌کنیم و در سوره نساء و سوره حج به شهدای منا بشادت داده می‌شود که کسی که در راه حج کشته شود، خداوند روزی زیادی به او می‌دهد به گونه‌ای که او را راضی کند.

محمدی ری‌شهری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مسئله این است که در این حادثه مسیر جمرات حادثه‌خیز بوده است و سوال ما اینجاست که حکومت سعودی نباید برای این امر پیش بینی‌هایی کنند؟ چرا به این جان باختگان این حادثه توجهی نکردید و نسبت به سایر حجاج نیز رسیدگی‌های لازم را انجام ندادید.

وی در ادامه تأکید کرد: آل سعود برای جان انسان‌ها ارزش قائل نیستند و جنایات آل سعود از رژیم صهیونیستی بدتر است چون حداقل رژیم صهیونیستی ادعای خادم الحرمینی ندارد.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت بیان داشت: کمترین مسئولیت آن‌ها این است که با کمیته حقیقت‌یاب همکاری و موافقت کنند تا این حادثه ریشه‌یابی شود تا این که این گونه حوادث تکرار نشود اما این حکومت هر کاری بکنند، این ننگ از خاندان آنان پاک نخواهد شد. سعودی‌ها با این کارها به پایان حکومت رسیده است و هیچ چیز مانند ستمگری عاقبت بدی ندارد و امیدوارم خداوند بهترین برکات را برای ارواح مطهره جان باختگان فاجعه منا نازل کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‎هاشم: کشورهای اسلامی باید ابعاد حادثه منا را بررسی کنند

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‎الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش در حاشیه مراسم تشییع پیکر جانباختگان فاجعه منا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم ما بهترین مردم هستند و در تمامی صحنه‌های انقلاب حضور فعال داشته‌اند، گفت: بیانات مقام معظم رهبری در تسریع روند انتقال قربانیان فاجعه منا بسیار موثر است و ایشان در مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان ارتش در نوشهر فرمودند که باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود و ابعاد این حادثه را بررسی کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش در تشریح ابعاد فاجعه منا بیان داشت: پلیس باتجربه سعودی در یمن مشغول کشتار مردم بود و جوانان و آدم‌های بی‌تجربه در منا حضور داشتند و در نتیجه این فاجعه به بار آمد.

وی اضافه کرد: آل‌سعود بعد از فاجعه با کمال بی‌شرمی با جمهوری اسلامی ایران همکاری نمی‌کرد و حتی حاضر به تحویل اجساد نبود، اما بعد از بیانات مقام معظم رهبری آنها همکاری کردند، اکنون نیز همه کشورهای اسلامی باید ابعاد این حادثه را بررسی کنند.

حبیبی: در فاجعه منا نباید به اظهارات خام سعودی‎ها اکتفا کرد

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی حبیبی دبیرکل موتلفه اسلامی در حاشیه مراسم تشییع جانباختگان فاجعه منا که در دانشگاه تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: این اتفاق گواه بی‌کفایتی دولت سعودی است و این اولین بار نیست که حج برگزار می‌شود و آنها باید طی این سالها تجربه زیادی را اندوخته می‌کردند.

وی افزود: تشکیل کمیته حقیقت‌یاب می‌تواند ابعاد این فاجعه را بررسی و مشخص کند و در این اتفاق نباید به اظهارات خام و عجولانه سعودی‌ها اکتفا کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور و اعضای دولت مطالب خوبی را بیان کردند و همه باید تلاش کنند مسائل خانواده‌های داغدار حل شود و سپس به مسائل دیگر پرداخته شود.


* پس از قرائت قرآن، مداحی و سخنرانی پیکر این جانباختگان روی دست مردم شهیدپرور تشییع می‌شود. قرار است این جانباختگان در گلزار شهدای تهران به خاک سپرده شوند.

* به دنبال دعوت عمومی دولت از مردم، ملت همیشه در صحنه با حضور باشکوه خود در محل برگزاری این مراسم، ضمن همدردی با خانواده‎های جان باختگان این حادثه دلخراش انزجار خود را از خاندان آل سعود اعلام کردند.

مراسم تشییع پیکر جانباختگان فاجعه منا آغاز شد/ ایرانیان 10 درصد کل جانباختگان منا

* آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، رحیم صفوی مشاور مقام معظم رهبری، آیت‌الله قرهی عضو خبرگان رهبری، آیت الله افقهی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، اسدالله بادامچیان عضو حزب موتلفه، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان، سید حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، گرگانی رئیس دیوان عدالت اداری در میان تشییع کنندگان دیده می‌شوند.

* مقابل در اصلی دانشگاه تهران مملو از جمعیتی است که به انتظار پیکرهای مطهر حاجیان بیت‎الله الحرام نشسته‎اند و بانگ عزا و حزن واندوه فضا را آکنده کرده است.

* سیل جمعیت مشایعت کننده از این عزیزان تا میدان انقلاب ادامه دارد و مسیر استقبال از قربانیان منا هر لحظه میزبان جمع کثیری از خانواده‎های شهدای و مسئولان لشکری و کشوری و دیگر آحاد جامعه است.

* یکی دیگر از مشایعت کنندگان می‎گوید به عنوان یک ایرانی دلسوخته از فاجعه منا افتخار می‎کنم که رهبرم با شجاعت مقابل سعودی‎ها برائت خود را نسبت به این بی کفایتی حکام سعودی اعلام کردند و فرمودند اگر نسبت به حجاج ایرانی دست از پا خطا کنید پاسخ ما سخت و خشن خواهد بود.

* صدای واویلا واویلا در میان جمعیت مشایعت کننده شنیده می‎شود و اشک و آه فضای تشییع پیکرهای مطهر را آکنده کرده است.

* دسته های سینه زنی با فریاد "عزا عزاست  امروز روز عزاست امروز مهدی صاحبت زمان صاحب عزاست امروز" در تشییع این مهاجران الی الله حضور دارند.

* حضور عکساسان و خبرنگاران برای پوشش عظمت مراسم تشییع جانباختگان فاجعه منا و رساندن خشم و انزجار مردم به افکار عمومی جهان نسبت به بی لیاقتی آل سعود چشمگیر است.

* بوی دود اسفندی که مردم در استقبال از پیکرهای مطهر حجاجی که مظلومانه جان خود را در منا از دست دادند، فضا را پر کرده و مداحان اهل بیت در حال مدیحه سرایی برای این مصیبت هستند.

*  پیکرهای مطهر حاجیانی که از از منا تا ملکوت پرواز کردند، پس از اقامه نماز در دانشگاه تهران به سمت چهارراه کالج تشییع و به سمت آرامگاه ابدی خود در قطعه شهدای بهشت زهرا رهسپار می‎شوند.

مراسم تشییع پیکر جانباختگان فاجعه منا آغاز شد/ ایرانیان 10 درصد کل جانباختگان منا

* پرچم‎‎های مشکی با نوشته‎های بیک یا حسین و شهادتین یادآور صحنه‎های تلخی است که حجاج ما با بی‎تدبیری حکام سعودی در آخرین لحظات عمر خود این فریادها را سر می‎داند که کوردلان سعودی آن را به شعارهای سیاسی تعبیر کرده بودند. پلاکاردهایی با مضوون "مرگ بر آل سعود"، "مرگ بر آمریکا"، و "مرگ بر اسرائیل" در مسیر تشییع به چشم می‎خورد.

قناعتی: حضور اعضای شورای شهر در تشییع جان باختگان منا

ابوالفضل قناعتی، عضو هییت رییسه شورای شهر در گفتگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مراسم تشییع جان باختگان منا اظهار کرد:اعضای شورای شهر نیز در این مراسم حضور دارند از این رو جلسه امروز شورای شهر یک ساعت زودتر در ساعت 8 آغاز شد تا فرصت حضور در این مراسم را داشته باشیم.

 گفتنی است، در پی حادثه منا 4هزار و 700 مسلمان جان خود را از دست دادند که 10 درصد  کل جان باختگان ( 464 نفر ) را ایرانیان تشکیل می دهند.

مراسم تشییع پیکر جانباختگان فاجعه منا آغاز شد/ همسر شهید علی‌محمدی : فاجعه منا مکر اسرائیل است + فیلم و تصاویر

همسر شهید علی‌محمدی : فاجعه منا مکر اسرائیل است

همسر شهید علی‌محمدی در مراسم تشییع جانباختگان فاجعه منا در خصوص فاجعه منا گفت: بنده فکر می‌کنم جهان اسلام دچار مصیبت بزرگی شده است و این از بی‌تدبیری دولت عربستان است.

وی افزود: باید عمدی بودن و یا غیرعمدی بودن این فاجعه مشخص شود و همانطور که مقام معظم رهبری گفتند، اگر این فاجعه به عمد رخ داده باشد، حتماً پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده‌ایم و دولت عربستان را سر جای خود می‌نشانیم.

وی افزود: دولت عربستان شایسته کلیدداری خانه خدا نیست و حتی اگر این فاجعه به عمد نباشد، باز هم دولت عربستان این شایستگی را ندارد.

همسر شهید علی‌محمدی ادامه داد: مگر می‌شود دو فاجعه بزرگ در یک سال اتفاق بیفتد و عده زیادی کشته شوند و هیچ جای دنیا هیچ صدایی بلند نشود؟

وی ادامه داد: اینها نشانه ظلم ظالمان دنیا و قدرتمندان دنیاست تا مسلمانان را از بین ببرند و این جز مکر اسرائیل نمی‌تواند چیز دیگری باشد.

همسر شهید علی‌محمدی خطاب به خانواده این جانباختگان گفت: خانواده این عزیزان جز صبر کردن نمی‌توانند کاری انجام دهند و باید بدانند که شهدای آنها زنده هستند، پشتوانه آنها هستند و آنها را در زندگی تنها نمی‌گذارند. آنها در راه خدا کشته شدند و این افتخار بزرگ نصیبشان شده است.




آیت‌الله ری‌شهری: حجاج جان باخته با زبان تشنه دعوت حق را لبیک گفتند/حضور شخصیت‎های سیاسی در تشییع پیکرهای مطهر+ فیلم و تصاویر

آیت‌الله ری‌شهری: حجاج جان باخته با زبان تشنه دعوت حق را لبیک گفتند/حضور شخصیت‎های سیاسی در تشییع پیکرهای مطهر+ فیلم و تصاویر

لعن و نفرین بر مسببان این فاجعه

عید قربان امسال حجاج سرزمین امن الهی قربانی بی كفایتی  میزبانان شدند و امروز 12 مهر ماه با ورود پیكر 23 نفر از این  جانباختگان بغض مشهدالرضا در سوك حجاج مهاجر تركید و این شهر غرق در اندوه و ماتم شد .

دیشب فرودگاه مشهد كه حدود یك ماه قبل از عطر و گلاب مراسم بدرقه  حجاج سرزمین وحی آكنده و صدای صلوات و لبخند شادی بدرقه كنندگان پر شده بود- به ماتمكده ای می مانست كه كفن پوشان حج را در آغوش گرفته و تابوتها را یك به یك به صاحبان عزا تحویل می داد  حجاجی كه امروز باید با لباس سفید احرام - چهره ای گشاده و فارغ از همه دلواپسیها با دلهای پاك برای شروع زندگی نو وارد مشهدالرضا می  شدند و آرامش زیارت خانه خدا را برای خانواده هایشان به ارمغان می آوردند اینك با چشمانی بسته - تن سرد و لباس سفید قبر بر تن نزد خانواده هایشان بازگشته اند  این داغ برای بازماندگان بسیار سنگین است .
 
لعن و نفرین بر مسببان این فاجعه را می توانستی در عمق چشمان صاحبان  عزای منا ببینی   آنان كه دستشان از عاملین این فاجعه كوتاه و دلشان از داغ عزیزان پرپر شده چركین است زبانشان از بیان كلمات سنگینی كه بر دل  دارند قاصر است و فقط بغضهای فروخورده به صورت اشكهای داغ بر چهره  اشان جاری می شود.

بازوانی كه امروز باید برای درآغوش گرفتن حجاج گشوده می شد اینك  دستانی گشوده برای گرفتن تابوت حجاج بر بالای سر شده و صدای صلوات - بوی سپند- عطر گل و شیرینی برای استقبال از حاجیان اینك به صدای نوحه  مبدل گشته و در یك جمله امروز جشن به سوگواری تبدیل شده است   این همان مصیبتی است كه امروز مشهدالرضا را غرق ماتم كرده و داغ مردم خراسان رضوی امروز سنگینتر از هر استان دیگر كشور است داغدیدگان دیار خورشید هشتم قربانی بیشتری در فاجعه منا داده اند وهمچون امامشان پذیرای بزرگترین مصیبت از سوی بدخواهان بی تدبیر شده اند.
 
امروز سهم مشهد از پیكر جان باختگان سرزمین وحی از همه شهرهای مصیبت دیده این واقعه در ایران عزادار بیشتر است .

مصیب دیدگان ولایتمدار سرزمین هشتمین نور كه همواره در عزای هر ستاره  آسمان امامت و ولایت به رسم دیانت آداب را بجا می آورند و میزبان خیل  دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مراسم عزاداری هستند گویی در این مصیبت نیز سهم بیشتری از دیگر نقاط كشور در عزاداری برای مهاجرین منا دارند و این مصداق همان شعری است كه می گوید هر كه در این درگه مقربتر است جام بلا بیشترش می دهند .

ذی الحجه امسال برای مردم این دیار چون محرم پرسوز و گداز است   اززمان اعلام این فاجعه عزاداریها برای حجاج گلگون كفن در حرم مطهر ومساجد و تكایا  آغاز شده است  .

دیشب نیز از بدو ورود پیكر مطهر جان باختگان حادثه منا شهر سیاه پوش شده و مردم برای استقبال از آنان به سمت فرودگاه مشهد روان شدند، حرم مطهر رضوی نیز امروز داغدار این مصیبت بزرك است تا پیكر چند تن  از آنان در كنار مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) آرام  گیرد.

امروز كه حجاج بی نفس در خاك سرزمین خورشید هشتم آرام می گیرند برای  مردم این دیار بیش از پیش بی كفایتی و سوء مدیریت رژیم سعودی كه با تجهیز و حمایت از گروهكهای تروریستی و حمله به مردم مسلمان یمن دستش به  خون كودكان - زنان و مردان بیگناه آلوده است نمایان شد و برای آنان  مسجل گشت كه حاجیان بیگناه خانه خدا در سرزمین آل سعود نیز امنیت  ندارند و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مسئولیت این  حادثه بزرك و جانگداز بر عهده دولت سعودی است   مردم شریف و شهیدپرور مشهد حضور پرشوری در مراسم تشییع پیكر 23جانباخته خراسانی حادثه منا داشتند و در مراسم بزرگداشت آن سفركردگان كه امروز از ساعت 15 تا 17 در رواق امام خمینی (ره ) حرم مطهر رضوی برگزار می شود نیز شركت نموده و ضمن طلب مغفرت برای درگذشتگان  این حادثه با خانواده های داغدار این عزیزان همدردی می كنند.

آیت‌الله ری‌شهری: حجاج جان باخته با زبان تشنه دعوت حق را لبیک گفتند/حضور شخصیت‎های سیاسی در تشییع پیکرهای مطهر+ فیلم و تصاویر

آیت‌الله ری‌شهری: حجاج جان باخته با زبان تشنه دعوت حق را لبیک گفتند/حضور شخصیت‎های سیاسی در تشییع پیکرهای مطهر+ فیلم و تصاویر
 
پیكرهای پاك مطهر این عزیزان بعد از تشییع در حرم مطهر رضوی و اقامه  نماز- در قطعه شهدا بهشت رضا(ع) مشهد به خاك سپرده شد  بر اساس آمار تفكیكی از مجموع 465 جانباخته ایرانی فاجعه منا- استان  خراسان رضوی با 92 قربانی بیشترین تعداد قربانیان این فاجعه را داشته  است .

مراسم بزرگداشت جان‌باختگان فاجعه‌ منا عصر امروز در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود

بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان فاجعه‌ منا از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز (یکشنبه) برگزار می‌شود.

طبق اطلاعات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه‌ منا از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) عصر امروز (یکشنبه) 12 مهرماه برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت 15:30 تا 17:30 در حسینیه‌ امام خمینی (رحمه‌الله) تهران برگزار خواهد شد.


اضافه می شود که تشییع پیکرهای مطهر قربانیان فاجعه منا همزمان در تهران 14 استان کشور در حال برگزاری است و مردم در سراسر کشور داغدار این عزیزان هستند. همچنین روز گذشته اولین گروه جانباختگان وارد فرودگاه مهرآباد شد و از سوی سران قوا مورد استقبال قرار گرفت. کردند.

برای مشاهده فیلم تشییع پیکر‌های قربانیان حادثه منا اینجا کلیک کنید
 
در حال تکمیل . . .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۰۸:۱۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
لعن الله ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۴
تا برقراری امنیت و تعیین تکلیف عوامل حادثه، تحریم حج را خواستاریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۴
تا برقراری امنیت و تعیین تکلیف عوامل حادثه، تحریم حج را خواستاریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۴
کجایید ای شهیدان خدایی؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۱۴:۵۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۴
مرگ برال سعود...
آخرین اخبار