گره خوردن معاملات تالار شیشه‌ای در کانال 61 هزار واحدی

شاخص بورس اوراق بهادار تهران با ادامه روند منفی خود از روز گذشته 107 واحد افت کرد و به 61 هزار و 109 واحدی رسید.

عسگری*** گره خوردن معاملات تالار شیشه‌ای در کانال 61 هزار واحدیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در ساعات اولیه معاملات امروز شاخص با ادامه روند منفی خود از روز گذشته 107 واحد افت کرد و به 61 هزار و 109 واحدی رسید.

این روند در حالی در بازار سرمایه ادامه دارد که تمام شرایط به ابهامات مربوط به اقتصاد کشور گره خورده و تا زمانی که اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور بهبود نیابد نباید انتظار بهتر شدن روند معاملات در بازار را داشت.

این روند حاکی از عدم حمایت دولت از بورس در این روزها است زیرا تا زمانی که دولت حمایت چشمگیری از صنایع بورسی و بازار سرمایه به عنوان آینه تمام نمای اقتصاد نداشته باشد این سیر طبیعی به نظر می‌رسد به علاوه هم زمان شدن این موضوعات با دوران پساتحریم شرایط بازار را پیچیده‌تر کرده به طوری که سهامداران اعتماد خود را در معاملات بازار از دست داده‌اند و برای ضرر کمتر اقدام به تشکیل صف‌های فروش در بازار می‌کنند.

همچنین در ساعات اولیه معاملات امروز تعداد 108 سهم اوراق بهادار به ارزش بیش از 174 میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت.

این در حالی است که روز گذشته تنها نماد پربیننده مثبت تالار شیشه‌ای نماد ملی صنایع مس ایران بوده و امروز علاوه بر این نماد، نماد بانک ملت و س.نفت و گاز پتروشیمی تأمین سیر صعودی هر چند ناچیزی به خود گرفته‌اند به علاوه بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص در روز گذشته نماد مبین داشت که امروز کلیه نمادها با روند منفی روبرو شدند.

می‌توان گفت، در شاخص بازار فرابورس نیز سقوط همچنان ادامه دارد به طوری که با ادامه روند منفی از روز گذشته شاخص فرابورس امروز 6 واحد دیگر سقوط و به کانال 658 واحدی سر خورد.

گفتنی است، شاخص آزاد شناور و شاخص بازار دوم از منفی‌ترین شاخص‌های تالار شیشه‌ای در ساعات اولیه معاملات هستند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار