ایجاد شبکه خدمات درمانی برای 10 میلیون حاشیه نشین طی ۶ ماه آینده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد شبکه خدمات بهداشتی و درمانی برای ۱۰میلیون حاشیه نشین طی ۶ ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن هاشمی در دیدار با پیتر سلاما، مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در یونیسف با بیان اینکه باید برای ارائه خدمات بهتر به مردم به ویژه کودکان تلاش کنیم، گفت: یکی از وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور به مردم توجه به حوزه سلامت بود که بعد از روی کار آمدن ایشان، تمام ایرانیان بیمه شدند و خدمات زیادی به ویژه برای روستاییان و حاشیه نشینان ارائه شد.

وی گفت: در حال حاضر برای بیش از 30 میلیون نفر در مناطق روستایی بیش از 30 هزار خانه بهداشت و مرکز بهداشتی داریم.

وزیر بهداشت با اشاره به خدمات بهورزان و ماماها در خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی گفت: در این مراکز دسترسی به پزشک نیز وجود دارد و علاوه بر خدمات ایمن سازی و واکسیناسیون، خدمات دارویی نیز به مردم ارائه می‌شود.

هاشمی افزود: در مراکز جامع خدمات سلامت وزارت بهداشت نیز دسترسی به متخصص و دندانپزشک وجود دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود 10 میلیون نفر حاشیه نشین در کشور گفت: پیش‌بینی می‌کنیم طی 6 ماه آینده شبکه خدمات بهداشتی درمانی برای همه آنها ایجاد شود.

هاشمی همچنین به کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی مردم در طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: همه این اقدامات با همکاری سازمان جهانی بهداشت و سایر سازمان‌های بین‌المللی و تجارب سایر کشورها صورت گرفته است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه سلامت فاصله داریم، گفت: امیدواریم طی 10 تا 15 سال آینده، نظام سلامت کارآمدی که انتظار داریم محقق شود و سازمان یونیسف می‌تواند در ارتقای سلامت به ویژه کودکان و گروه‌های آسیب پذیر به ما کمک کند.

وی با اشاره به همکاری‌ها در زمینه واکسن که مورد تأکید مسولین یونیسف بود، گفت: در مورد واکسن، رئیس جمهور دستور داده‌اند که تا پایان دولت، واکسن مورد نیاز کشور را در داخل تولید کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه ایران در مقطعی واکسن کل منطقه و بخشی از شمال آفریقا را تأمین می‌کرد، گفت: انستیتو پاستور ایران بیش از 90 سال قدمت دارد ولی در خصوص تولید واکسن‌هایی مانند پولیوی تزریقی و روتاویروس نیاز به همکاری‌های یونیسف داریم.

گفتنی است در این دیدار مدیر منطقه ای خاورمیانه و شمال آفریقا در یونیسف، آمادگی این سازمان را برای همکاری‌های بهداشتی درمانی بویژه در زمینه سلامت نوزادان، تغذیه، سلامت مادران و واکسن و نیز همکاری در زمینه اهداف توسعه هزاره اعلام کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار