باید با اصلاح مدیریت حج، از تکرار فجایعی مانند منا جلوگیری شود

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پیام تسلیت سمیر مقبل وزیر دفاع لبنان طی پیامی ،دلیل فاجعه غمبار منا در ایام مناسک حج ابراهیمی و در روز عید قربان که منجر به کشته شدن جمع کثیری از حجاج بیت الله الحرام گردید را بی تدبیری و سوء مدیریت حکام عربستان سعودی دانست که قلوب امت اسلامی را در سراسر جهان به درد آورده است.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، در پیام سردار حسین دهقان آمده است: این فاجعه هولناک در کنار جنایات ضد انسانی حکام عربستان سعودی علیه مردم مظلوم و بی دفاع یمن که یادآور جنایات بی رحمانه رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین می باشد ؛ زنگ خطری است که باید با هوشیاری و درایت قاطبه کشورهای اسلامی بدان پایان داده شود.

بی گمان این واقعه تلخ آزمونی برای کشورهای اسلامی است تا با اتخاذ تمهیدات لازم و تشکیل کمیته حقیقت یاب، چرایی وقوع این فاجعه را مورد بررسی قرار داده، ضمن اصلاح مدیریت حج، از تکرار این گونه فجایع دردناک جلوگیری شود .

وزیر دفاع کشورمان در پایان این پیام با تشکر و قدردانی از پیام محبت آمیز سمیر مقبل وزیر دفاع لبنان، برای ملت قهرمان و مقاوم لبنان آرزوی سربلندی کرده است.

سردار دهقان همچنین در پیام های جداگانه برای وزرای دفاع کشورهایی که حجاجشان در حادثه منا جان باختند، با تسلیت این واقعه دردناک به دولت و ملت های آنان، برای جان باختگان، رحمت واسعه الهی و برای بازماندگانشان، صبر و شکیبایی مسئلت نموده، بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب و اصلاح مدیریت حج تاکید کرد.
منبع:مشرق
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار