عبدی:تیم ما نسبت به قبل انگیزه بیشتری دارد

سخنگوی باشگاه پرسپولیس گفت: بازیکنان پرسپولیس به خاطر هادی نوروزی و هواداران، بیش از پیش خواهند جنگید و فکر می‌کنم فقدان کاپیتان تیم یک عامل انگیزشی قوی است .


به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، حسین عبدی در کنفرانس خبری امروز (یکشنبه) که بیشتر به طرح سوالاتی درباره هادی نوروزی اختصاص داشت، پاسخگوی رسانه‌های گروهی بود.وی صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد: قبل از هر چیز ضایعه‌ای که از ناحیه هادی نوروزی به عنوان یک دوست، همکار، شاگرد یا هر چیزی که بتوان درباره یک دوست و برادر گفت به خودم، شما، خانواده‌اش و جامعه فوتبال و هواداران تسلیت می‌گویم و امیدوارم روحش قرین رحمت شود.

سخنگوی پرسپولیس در پاسخ به سوالی درباره درخواستی که برای بایگانی شدن پیراهن شماره 24 وجود داد، ادامه داد: من موافق این هستم که آنچه انتظار مردم را به سرانجام می‌رساند و باشگاه می‌تواند صورت دهد، انجام شود. باید درباره طرح‌های مختلفی که وجود دارد تحقیق کرد تا معلوم شود فارغ از جو احساسی که وجود دارد، کدام اقدامات صحیح تر و تاثیرگذارتر است. امیدوارم بتوانیم ارج و قرب همه پیشکسوتان و عزیزان را داشته باشیم، بویژه آنهایی که اینگونه از دست می‌روند و روح جامعه جریحه‌دارتر می‌شود.

عبدی تصریح کرد: به نظرم اتفاق مهمتر این است که این حادثه تلنگری شد که باید باعث ایجاد تغییر در ما شود. اینکه بیشتر قدر یکدیگر را بدانیم. خداوند در قرآن به ما می‌گوید؛ که روزی همه ما این دنیا را ترک خواهیم کرد ولی این مساله باید باعث شود که بیشتر از فرصت با هم بودن بهره‌مند شویم. باید بتوانیم تحت تاثیر آن در کنار هم برای اهداف عالی‌تر کار کنیم. باید قدر آنهایی که هستند را بیشتر بدانیم نه اینکه وقتی کسی از دست رفت، بگوییم حیف شد. فلسفه باشگاه پرسپولیس هم از روزی که اول بار در آن پا گذاشتم تا امروز همین بوده است، احترام به بزرگترها و پیشکسوتان.در جلسه بعدی هیأت مدیره هم قطعا مهمترین مساله‌ای که مطرح می‌شود، همین موارد مربوط به هادی نوروزی خواهد بود.

حسین عبدی درباره تاثیر این مساله روی تیم و اقداماتی که باشگاه به این منظور در دست اقدام دارد، خاطرنشان کرد: این اتفاق روی شما، رفتارتان و سوالاتتان تاثیر گذاشت. این تلنگر که شاید فردا کنار هم نباشیم، روی ما اثر می‌گذارد، پس تاثیر این رویداد روی نفراتی که همیشه کنار هادی نوروزی بودند، بیشتر است. من همیشه گفته‌ام تیم برای یک ورزشکار خانه اول است.

سخنگوی پرسپولیس خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم این رویداد پس از این احساسات اولیه عاملی می‌شود تا تیم بهتر عمل کند. اینکه به یکدیگر ارزش بیشتر بگذارند و از کنار مسائل کوچک برای هم راحت‌تر بگذرند چون این اتفاق تلنگری بود که همه احساس کنیم هر یک از ما ممکن است فردا نباشیم یا کسی را از دست بدهیم. رفتن هادی باید برای بچه‌ها یک عامل انگیزشی قوی باشد. اینکه برای هادی نوروزی و برای این مردمی که دیدیم چه کردند بیشتر از قبل بجنگند. پس فکر می‌کنم با قدرت بیشتری در میدان حاضر می‌شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: قبل از بازی با النصر مرتب به بازیکنان می‌گفتم باید با تمام توان بازی کنند. از عوامل انگیزشی زیادی در صحبت‌ها استفاده می‌کردم. بعد از بازی، هادی نوروزی در حالی که مرا در آغوش گرفته بود، می‌گفت: می‌بخشید دیگر بیشتر از این توانی نداشتیم. من هم به او گفتم این چه حرفی است، تو و بچه‌ها فوق‌العاده بودید. من الان هم از بچه‌ها می‌خواهم مثل همان بازی باشند و به خاطر هادی، خانواده‌اش و خانواده پرسپولیس همیشه مثل آن روز بازی کنند. به خاطر مردمی که اینطور برای هادی آمدند و دست همه آنها را می‌بوسم. ما واقعا ملت فوق‌العاده‌ای داریم.

سخنگوی پرسپولیس درباره اینکه آیا باشگاه با توجه به عادی نبودن درگذشت نوروزی به عنوان یک ورزشکار و با توجه به اینکه در اینباره نگرانی‌های پزشکی وجود دارد، موضوع را واکاوی خواهد کرد یا نه، تصریح کرد: وقتی این اتفاق روی داد، من ایران نبودم و وقتی متوجه شدم، سریع برگشتم. برای واکاوی درباره مسائل پزشکی، من و باشگاه متخصص نیستیم، مراجع دیگری باید این کار را انجام بدهند. آنچه ما می‌توانیم انجام بدهیم، ارزش گذاشتن به بازماندگان است. البته اینکه می‌گویند استرس‌ها و فشارهای بدنی باعث این شرایط می‌شود جای صحبت دارد. استرس بخشی از زندگی همه ما است. در ورزش در هر رشته‌ای استرس زیاد است ولی آن را باید به هیجانات کنترل شده تبدیل کرد. اصلا قاعده ورزش همین است، مثل شادی بعد از گل که همه بارها دیده‌ایم. البته اطمینان دارم که باید در اینباره تحقیقات آکادمیک بشود. مثل مقاله‌ای که چند سال قبل می‌خواندم. وقتی در ایتالیا مشاهده کردند مرگ و میرهای ورزشکاران در سن 40 تا 42 سالگی زیاد شده است و بعد معلوم شد این مساله از عوارض داروهایی بود که برای درد و کشیدگی و مواردی از این دست مصرف می‌کردند و مجاز هم بود.

وی در پاسخ به این سوال سایت رسمی باشگاه مبنی بر اینکه باشگاه، شرایط قراردادی هادی نوروزی را چگونه لحاظ خواهد کرد، گفت: یکی از بحث‌های جدی همین مساله است که در اولین نشست هیأت مدیره پیگیری می‌شود. برای همه ما مهم است که شرایط خانواده نوروزی پس از این چه خواهد شد. من خودم یک ورزشکار بودم و هستم و می‌دانم قطع درآمد خانواده یک ورزشکار یعنی چه؟ قطعا ما به عنوان افرادی که مسوول هستیم نباید درگیر بحث‌های احساسی و غیر عملی بشویم، بلکه باید بهترین کار را انجام بدهیم تا در هر شرایطی اجرایی شود. برای این منظور، مسائل انسانی، قانونی، حقوقی و موارد دیگری مثل اینکه پرسپولیس یک مجموعه دولتی است باید در نظر گرفته شده و ظرفیت‌ها شناسایی شود.

حسین عبدی درباره اینکه بازگشت ناگهانی وی باعث نیمه کاره ماندن برنامه سفر به مالزی شد یا اینکه کارها انجام شده است و در پاسخ به سوال سایت رسمی باشگاه در اینباره گفت: سفری که برای پیگیری کارها به AFC داشتیم به طور کامل انجام شد و نیمه کاره نماند. گزارش این سفر آماده است که به هیأت مدیره ارائه خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار