برخی بسکتبال را می‌کوبند و گروهی به‌به و چه‌چه می‌کنند

رضاپور: نتیجه تیم ملی، حاصل اشتباهات 13 ساله است

کارشناس بسکتبال ایران معتقد است شکست‌های تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا، نتیجه اشتباهات چندساله فدراسیون است و به چندماه اخیر محدود نمی‌شود.

افشین رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظها کرد: تیم ملی بسکتبال در جام ملت‌ها آسیا بردهای به دست آورد اما در ادامه مغلوب فییپین شد. باختی که تنها شکست در یک مسابقه نبود و مارا به مسیری پرسنگلاخ برای رسیدن انداخت. مسیری که از همان اول می‌شد پیش‌بینی کرد تیم ملی از آن جان سالم به در نمی‌برد. 

رضاپور ادامه داد: بازی با کره جنوبی در یک چهارم نهایی بهترین بازی ما به حساب می‌آمد. بچه‌‌های نمایش فنی خوبی داشتند اما این نمایش مقابل چین تکرار نشد. ما در نیمه‌هایی با از دست دادن پرتاب‌های راه دور شب خیلی سختی داشتیم. 

کارشناس بسکتبال ایران، درباره عملکرد حامد حدادی توضیح داد: حدادی با تمام تلاشش اسیر بازیکن پیرامونی و قدبلند چین شد. حامد آفاق پرتاب‌کننده‌ای بالفطره و مدافعی سخت‌کوش است که به تیم کمک زیادی می‌کند. 

وی درباره تیم چین گفت: میزبان جام ملت‌ها با تغییر ساختار بسکتبال خود نشان داد قدرت بسکتبال آسیاست. آنها مقتدرانه بازی کردند و شایستگی قهرمانی هم داشتند. 

رضاپور در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص نبودن وضعیت فدراسیون در ماه‌های اخیر هم در ناکامی بسکتبال ما موثر بود؟ تصریح کرد: به هیچ وجه من به چنین چیزی اعتقاد ندارم. این نتیجه محصول 3 ماه اخیر نیست، بلکه نتیجه 13 سال گذشته فدراسیون بسکتبال است. 
ا
ین مربی بسکتبال درباره حضور بائرمن گفت: سرمربی تیم ملی تنها بخش کوچکی از ماجراست. وقتی تیم ملی از چین بازگشت باید درباره او و تیم ملی تصمیم بگیریم که بماند یا برود. سال‌هاست برنامه‌ریزی ما در بسکتبال اشتباه است و با واقعیت‌ها سازگاری ندارد. ما باید آسیب‌شناسی کنیم و ببینیم چرا در 2013 قهرمان آسیا می‌شویم، سال گذشته نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی می‌شویم و حالا سوم! 

وی اضافه کرد: حالا گروهی به‌به و چه‌چه می‌کنند گروهی هم انتقاد سخت و کوبنده‌ای از تیم ملی می‌کنند. هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی همپا با مدیریت صحیح لازم است تا بسکتبالی که رو به افول است دوباره به شرایط چند سال گذشته بازگردد. این هم جز با یک بازنگری صحیح و عمیق و بدون غرض شخصی در همه سطوح بسکتبال اعم از پایه، نوجوانان، جوانان، باشگاهی و لیگ‌های داخلی میسر نمی‌شود. حتی در توسعه زیرساختی هم به بازنگری اساسی نیاز داریم.

رضاپور با اشاره به ناکامی بسکتبال در سطوح پایه، افزود: من اول ا ین پرسش را دارم که با جوانان بسکتبال این مرز و بوم چکار کردیم؟ ارسلان کاظمی بعد از بازی‌های جهانی، در دیدارهای آسیایی و جام ملت‌ها حضور نداشت. می‌خواهم بدانم ارسلان کجاست؟ بهنام یخچالی یکی از پدیده‌های جام جهانی اسپانیا بود که در جام ملت‌ها کم‌فروغ بود. حتی جمشیدی هم چنین وضعیتی داشت. می‌خواهم بدانم با این جوانان چه کردیم؟ 

وی با بیان اینکه بسکتبال ایران منابع انسانی خوبی دارد، اضافه کرد: بین نسل‌های بسکتبال شاهد پراکندگی هستیم. باید روی داوری‌ها تمرکز شود و استعدادها کشف شوند. می‌توانیم با نیروهایی که داریم سال آینده تیم ملی قدرتمندتری تشکیل دهیم. 

سرمربی پیشین تیم بسکتبال درباره وضعیت دفاعی ایران اظهارکرد: ایران دفاع خوبی در آسیا به نمایش گذاشت. کادر فنی و بازیکنان هردو زحمت کشیدن اما ما در حمله مشکل داشتیم نه دفاع. در بازی برابر چین 57 امتیاز به د ست آوردیم و باید این موضوع را هم بررسی کنیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.