دلتنگی ترامپ برای حکومت‌های پر از وحشت صدام و قذافی

نامزد جمهوری‌خواه آمریکا مدعی شد خاورمیانه در صورت بر سر قدرت بودن دو دیکتاتور سابق عراق و لیبی، باثبات‌تر می‌بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اِن‌بی‌سی، «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، شنبه در پاسخ به سؤال «آیا معتقدید اگر "صدام حسین" و "معمر قذافی،" [دیکتاتورهای سرنگون‌شده عراق و لیبی،] هنوز بر سر قدرت بودند، خاورمیانه اوضاع بهتری داشت؟»، پاسخ داد: «مسلم است. این پرسیدن ندارد.» 

این نامزد جمهوری‌خواه همچنین به‌طور آشکار دخالت کشور متبوعش در سرنگونی این دو جنایتکار را اشتباه خواند و مدعی شد آمریکا با این اقدامات باعث ایجاد آشوب و نابسامانی در این دو کشور شده است. 

ترامپ که بدلیل اظهارات ضدمهاجرانش همواره مورد انتقاد قرار گرفته است، امروز (شنبه) همچنین در مصاحبه با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» مدعی شد ورود پناهندگان سوری به این کشور ممکن است منجر به یکی از بزرگترین کودتاهای نظامی در جهان شود. 

نامزد افراطی جمهوری‌خواهان در ادامه ادعاهای خود گفت: آنچه اوباما می خواهد این است که 200 هزار پناهنده را بپذیرد. آیا می دانید 200 هزار نفر مانند یک ارتش است؟ چند روز پیش نیز مشخص شد این پناهندگان از مردان اند، پس زنان کجا هستند؟ اینها مردانی قوی هستند؛ پس چرا برای جنگ در کشورشان حضور ندارند؟ وی مدعی شد عناصر گروه تروریستی داعش به‌همراه این 200 هزار پناهجو وارد آمریکا خواهند شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار