وزارت امور خارجه پیگیر احراز هویت جانباختگان شناسایی نشده

معاون عربی- افریقایی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به اینکه در فاجعه منا، شماری از ایرانیان در خارج از کشور جان باخته‌اند، تعیین هویت این افراد برای وزارت امور خارجه اهمیت فراوانی دارد.

 به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ حسین امیر عبداللهیان در ستاد ویژه پیگیری فاجعه منا که در وزارت بهداشت برگزار شد، حضور وزیر بهداشت کشورمان در عربستان برای پیگیری وضعیت جانباختگان و زائران ایرانی این فاجعه را راهگشا دانست و گفت: با توجه به نوع روابط سیاسی بین دو کشور ایران و عربستان، حضور دکتر هاشمی در عربستان و ارتباط مستقیم با وزیر بهداشت این کشور بسیار راهگشا بود؛ به گونه ای که موجب اعتمادافزایی طرفین در جلسه ای شد که برای این فاجعه در جده برگزار گردید.

وی افزود: حتی وزیر بهداشت عربستان که در آن شرایط به سختی می شد او را پیدا کرد، پس از جلسه با دکتر هاشمی ضمن تماس با سرکنسول کشورمان در عربستان، شماره مستقیم داده و نماینده خود در جده را معرفی کرد تا هر گونه مشکل در رابطه با این فاجعه را پیگیری کند.

امیر عبداللهیان در ادامه سخنانش نگرانی کشورمان را مفقودینی که هنوز هویت آنها احراز نشده است، دانست و ابراز امیدواری کرد تا هویت این افراد در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی شود.

وی گفت: همچنین در صورت همکاری سعودی ها و منوط به اینکه امکانات پروازی نیز فراهم باشد، شاید راهی بیابیم تا زائران ایرانی سه روز زودتر به کشور بازگردند.

معاون عربی – افریقایی وزیر خارجه روند رسیدگی و پیگیری امور زائران و جانباختگان ایرانی در عربستان را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: با تعامل و ارتباطی که بین وزرای بهداشت دو کشور  ایجاد شده، امید است هر گونه مسئله ای در این زمینه به سرعت حل شود.

 این مسئول در وزارت امور خارجه در پایان فضای شایعات در کشور را بالا توصیف کرد و خواستار جلوگیری از دامن زدن به شایعات شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار