بیماری‌های مرگبار در کمین خردسالان نتیجه دست زدن به این وسایل

با وجود زیبا بون انواع اسباب بازی‌ها، عدم رعایت نکاتی خاص می‌تواند آن‌ها را تبدیل به قاتلینی زیبا برای نوزادان و خردسالان کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان هشدار می‌دهند، عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های کودکان می‌توانند منجر به بروز مسمومیت غذایی در کودکان شوند. 

گفتنی است، 80 درصد از عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های کودکان می‌توانند منجر به بروز مسمومیت غذایی در کودکان شوند.

گفتنی است، 80 درصد از عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها هرگز شسته نمی‌شوند و 75 درصد اسباب‌بازی‌ها پس از بهبود یک کوک بیمار شسته نمی‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان به ویژه اعتقاد دارند علت آلودگی شدید اسباب بازی‌ها دست زدن کودکان به آن‌ها پس از به زمین افتادن اسباب‌بازی است.

کارشناسان انواع باکتری‌ها از جمله باکتری اروئوس را در نمونه عروسک‌های آزمایش شده شناسایی کرده‌اند.

پزشکان بر این اساس هشدار می‌دهند والدین به طور دوره‌ای عروسک و اسباب‌بازی‌های قابل شستشوی کودکان را با دست و پا توسط ماشین لباسشویی با شوینده‌های ضدباکتری شستشو دهند.

پزشکان همچنین در خصوص شستشوی دوره‌ای اسباب بازی‌ها در مکان‌های عمومی مانند مهد کودک‌ها هشدار جدی می‌دهند.

پزشکان توصیه می‌کنند افراد عروسک‌های آلوده را جدا از سایر البسه شستشو دهند و همچنین جهت جلوگیری از خراب شدن عروسک آن را داخل بالش و یا کیسه توری بگذارند.

خشک شدن عروسک و یا بسته به نوع عروسک خشک کردن آن در مقابل نور آفتاب و یا اتوکشی عروسک اهمیت ویژه‌ای دارد.

کارشناسان همچنین شستشوی عروسک‌ها با دمای بالای آب را توصیه اکید می‌کنند.

عدم شستشوی اسباب‌بازی‌ها می‌تواند منجر به ابتلا به بیماری‌هایی چون اسهال، استفراغ، آنفولانزا و سایر بیماری‌های واگیر در کودکان خردسال، افراد سالمند مرتبط با آن‌ها و حتی زنان باردار شود.

کارشناسان در خصوص اسباب‌‌بازی‌های برقی غیرقابل شستشو توصیه می‌کنند قسمت‌های ممکن توسط دستمال‌های حاوی مواد ضدباکتری مرطوب شسته و خشک گردد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار