کارگردان 17 ساله از نیاز به کار خلاقانه در تئاتر کودک گفت

کارگردان 17 ساله نمایش خیابانی گفت: باید به منظور فاصله گرفتن از موضوعات تکراری در جشنواره، تحول همراه با خلاقیت کارگردانان و بازیگران کودک صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر کودک؛ محمدرضا آگاه با بیان اینکه در نمایش خیابانی «بچه‌های کار» نگاه ویژه‌ای به کودکان کار شده است، اظهار کرد: به نظر برخی پرداختن به کودکان کار و کار کردن برای این قشر موضوعی کلیشه‌ای است که خیلی‌ها به آن پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: اما این نمایش خیابانی از زاویه دید قوی و جدید به این موضوع نگاه می‌کند و این به خاطر تک بازیگر بودن کودکی خردسال در نمایش و نشان دادن یک کودک کار است.

کارگردان نمایش خیابانی «بچه‌های کار» با بیان اینکه بزرگترها همیشه یک سری مسائل را به کودکان خود گوشزد می‌کنند و راه را نشان می‌دهند و گاهی یکسری چیزها را به کودکان نیز تحمیل می‌کنند، گفت: در این کار یک کودک خردسال به بزرگسالان چیزی را یادآوری می‌کند که خیلی راحت آن را به فراموشی سپرده‌اند.

وی ادامه داد: به نظر من باید به منظور فاصله گرفتن از موضوعات تکراری در جشنواره، تحول همراه با خلاقیت کارگردانان و بازیگران کودک صورت گیرد.

آگاه که 17 سال بیشتر ندارد و با نمایش خیابانی 20 دقیقه‌ای از سنقر در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شرکت کرده، گفت: کودک امروز داناتر و باهوش‌تر از کودکان نسل‌های قبل از خود است، پس باید دنبال موضوعاتی برویم تا به بچه‌های امروز یاد دهیم که از پس مشکلات زندگی آینده برآیند.

کارگردان و نویسنده نمایش خیابانی «بچه‌های کار» با بیان اینکه مخاطب‌شناسی 100 درصد جایگاه خود را در جشنواره تئاتر کودک پیدا کرده، ادامه داد: همدان علاوه بر داشتن مخاطب بسیاری بخصوص در بخش خیابانی، از پتانسیل بالای نیز برای تئاتر کودک  نوجوان برخوردار است.

وی با اشاره به شعار جشنواره امسال با عنوان «کودکان امروز، تماشاگران خلاق» گفت: این شعار بر اساس نیاز کودک امروز که همان خلاقیت است انتخاب شده، زیرا کودک امروز بسیار باهوش است و می‌تواند حتی در سنین خردسالی از نمایش دریافت خوبی داشته باشد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار