رویکرد آینده معاونت علمی ریاست جمهوری توسعه فناوری های همگرا است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، هدف اصلی و آینده این معاونت را مبتنی بر توسعه فناوری های همگرا (nbic ) عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه هشتمین جشنواره فناوری نانو که صبح امروز دوشنبه در نمایشگاه بین المللی تهران در سالن خلیج فارس برگزار شد اظهار کرد: مسئولیت خطیری که به دوش داریم تلاش کردن برای توسعه فناوری کشور بر پایه فناوری همگرایی ان بیکس است.زیرا از این طریق بیوتکنولوژی آینده کشور تامین می شود و محور اصلی توسعه قرار گرفته می‌شود.

وی در ادامه افزود: ستادی در این خصوص تجهیز شده که تا 10 سال آینده به این مسئله توجه ویژه می‌شود و برای تجهیز آن برنامه ریزی 

ستاری با اشاره به توسعه پیشرفت فناوری نانو خاطر نشان کرد: به یک مدل بسیار خوبی برای توسعه پیشرفت فناوری نانو رسیده‌ایم که این نشان‌دهنده مدیریت خوب ستاد نانو و مجموعه‌ای که شکل گرفته و با یکدیگر همکاری می‌کنند، می‌باشد. 

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: امیدواریم تا آخر سال 400 پژوهش‌سرای آموزشی و پژوهشی را تجهیز کنیم در حوزه تولید علم اتفاقات خوبی افتاده است، اتفاق خوشایندی که قابل ذکر است، این است که ایران جزو معدود کشورهایی است که در حوزه فناوری و تجاری سازی محصولات تولید کرده است.

ستاری تاکید کرد: اقتصاد دانش بنیان که سرمایه اصلی آن نیروی انسانی تحصیل کرده است و جوانان پایه‌های اقتصاد دانش‌بنیان هستند که آینده کشور را می‌سازند و اگر بتوانیم به این امر توجه داشته باشیم، اقتصاد دانش بنیان را پیاده کرده‌ایم. 

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری پردیس فروش آن نسبت به سال گذشته دو برابر شده، در همین وضعیت اقتصادی کشورهایی که در حوزه دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند سالی 10 برابر بزرگتر می‌شوند و این هنر و دانش است و ربطی به نفت خام و طلا ندارد که امیدواریم تا پایان سال جاری به عدد قابل توجهی از این رقم دست پیدا کنیم. 

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از اشتراک گذاری فناوری های همگرا تا 10 سال آینده به عنوان یک محور جدی خبر داد. 

همچنین سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: آن چیزی که به دنبال آن هستیم اشتراک گذاری فناوری‌های همگرا تا 10 سال آینده که به طور جدی روی آن کار می‌کنیم ستادی در این زمینه تشکیل شده که این قضیه را با جدیت هر چه تمام‌تر بررسی می‌کنند  . 

وی در ادامه افزود: فناوری همگرا محور توسعه آینده کشور است و معاونت علمی به دنبال توسعه این فناوری است. 

وی در پایان از برگزاری جشنواره مصطفی در تاریخ 4 دی ماه خبر داد که با بررسی‌های انجام شده برندگان این جشنواره را به زودی اعلام کرده و این مسئله را نهایی می‌کنیم. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار