حمله طالبان به شهر میمنه افغانستان خنثی شد

نیروهای امنیتی افغانستان توانستند طالبان را از شهر میمنه در ولایت فاریاب بیرون رانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از  بی بی سی؛ "بریالی بشریار پروانی،" مسئول امنیت پلیس ولایت فاریاب – واقع در شمال افغانستان - اعلام کرد: نیروهای امنیتی افغان توانسند در نبردی که بیش از ۸ ساعت به طول انجامید، حمله تروریست‌های طالبان را به شهر میمنه دفع و آنها را عقب برانند.
وی در این باره گفت: نیروهای وابسته به گروه طالبان شب گذشته، به شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب، حمله گروهی کردند. این درگیری از ۹ شب به وقت محلی آغاز شد و تا ۵:۵۰ بامداد ادامه داشت؛ اما نیروهای وابسته به گروه طالبان موفق به تصرف این شهر نشدند.

بشریار پروانی افزود: در این درگیری حدود ۲۳ عضو گروه طالبان کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند. شبه نظامیان طالبان اکنون به مناطق دور دست عقب رانده شده‌اند و به نیروهای امنیتی افغان و مردم محلی در این درگیری آسیب نرسیده است.

وی مدعی شد تعداد نیروهای طالبان که در این حمله مشارکت داشتند، بیش از ۸۰۰ نفر بوده است.

ولایت‌های شمالی افغانستان در ماه‌های اخیر شاهد درگیری‌های خونین میان نیروهای امنیتی افغان و خارجی بوده‌است. فاریاب چند ماه پیش نیز شاهد درگیری‌های خونین بود. "عبدالرشید دوستم،" معاون اول رئیس جمهور افغانستان، برای مقابله با مخالفان مسلح دولت، به ولایت فاریاب در شمال افغانستان رفت. او در بازگشت از ولایت فاریاب اعلام کرد روستاهای این ولایت را از حضور افراد وابسته به طالبان و گروه داعش پاکسازی کرده ‌است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار