محسنی بندپی: پیشگیری از اعتیاد در گرو برنامه‌ریزی دقیق و مستمر

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: آگاهی‌سازی و پیشگیری از اعتیاد بدون برنامه‌ریزی دقیق، تحلیل اهداف سازمانی و ارزیابی مداوم و مستمر نتیجه‌بخش نخواهد بود.

محسنی بندپی: آگاهی‌سازی عمومی و پیشگیری از اعتیاد به شیشه در گرو برنامه‌ریزی دقیق و مستمربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست کارگزاری‌های رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه اظهار کرد: اعتیاد یک پدیده بسیار مخرب و جهانی است که به دلیل فراگیری آن ما شاخصی برای اندازه‌گیری اعتیاد در سطح استان‌ها نداریم اما آمار نگران‌کننده‌ای از تأثیرات این پدیده مخرب بر جامعه در دست است.

وی در ادامه افزود: آثار این پدیده مخرب در 50 درصد از طلاق‌ها، 25 درصد کودک آزاری و همسرآزاری و 25 درصد از جرایم قابل مشاهده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در رابطه با استراتژی بهزیستی برای مقابله با این آسیب اجتماعی گفت: استراتژی بهزیستی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی بالاخص اعتیاد، پیشگیری در قالب آگاهی‌بخشی است که رسانه ملی به عنوان حلقه ارتباطی بین مردم و تصمیم‌سازان و کارگزاران در حساس‌سازی و ارتقای دانش جامعه ایفای نقش می‌کند.

وی در ادامه افزود: در صورتی می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کرد که ما اهداف‌مان را مشخص کرده و برنامه دقیق داشته باشیم تا بتوانیم از رسانه‌ها برای ارتقای آگاهی مردم استفاده کنیم.

محسنی بندپی تصریح کرد: امر آگاهی‌سازی و اطلاع‌رسانی نباید مقطعی و انتزاعی باشد بلکه باید دارای تداوم و استمرار بوده و به یک نهضت فراگیر در سطح ملی مبدل شود تا بتوانیم جامعه را از مسیر اعتیاد به شیشه و مواد مخدر رها سازیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار