بازیگر مجموعه تلویزیونی «مادرانه» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«کیمیا» به رسم خانواده‌های ایرانی به تصویر درمی‌آید

مجموعه تلویزیونی «کیمیا» با به تصویر کشیدن خانواده‌های ایرانی توانسته چهار دوره‌ای تاریخی را در قاب شبکه دو سیما جای دهد.

حمیدرضا هدایتی بازیگر مجموعه تلویزیونی «کیمیا» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مجموعه 110 قسمتی «کیمیا» با توجه به طولانی بودن مدت پخش و تصویربرداری از دریچه‌ تاریخ نگاهی به دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی و همچنین مروری بر تاریخ معاصر ایران دارد.

وی ادامه داد: مجموعه «کیمیا» از زبان دختری است که بیشترین توجه‌ها را به سوی موضوعات انسان‌محور و خانواده که عضو کوچکی از جامعه هست را به تصویر می‌کشد.

هدایتی در خصوص ایفای نقش خود در مجموعه تلویزیونی «کیمیا» بیان کرد: من به عنوان فروشنده کتابفروشی در مبارزات قبل و بعد از انقلاب و همچنین در فعالیت‌های قبل از انقلاب با نگاه روشنفکرانه و جهان‌بینی در این مجموعه حضور دارم در مغازه خود به خرید و فروش و نشر کتب اسلامی مشغول هستم.

وی گفت: همچنین به عنوان پدر خانواده‌ نکونام در همسایگی با خانواده «کیمیا» که خانواده‌ای کاملا اشرافی و درباری هستند با همسرم و دو پسرم زندگی می‌کنیم که در ادامه داستان درگیر روباط و فعالیت‌های قبل از انقلاب با نگاهی روشنگرانه و جهان‌بینی در این مجموعه حضور دارم.

وی افزود: مجموعه «کیمیا» با نگاه صحیح و تیزبینانه جواد افشار بر عنصر خانواده‌های ایرانی که عضو کوچکی از جامعه را تشکیل می‌دهد، تاکید دارد «کیمیا» بیش از اینکه بعد اسلامی داشته باشد توجه بیشتر آن بر روی خانواده‌های ایرانی است و نشان دادن جایگاه شخصیت «کیمیا» در روند داستان است.

هدایتی ادامه داد: «کیمیا» کاراکتری تک محوری است که مهراوه شریفی‌نیا به درستی توانسته با او ارتباط برقرار کند و با تمام سختی‌هایی که وجود دارد سیر تحول و صعودی شخصیت «کیمیا» را در 4 دوره تاریخی به نمایش درآورد. پیش از این در فیلم «مادرانه» با جواد افشار همکاری داشته‌ام و می‌توانم بگویم افشار از جمله کارگردان‌هایی است به خوبی نقش و بازیگری را می‌شناسد و هدایت می‌کند و همچنین تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی به عنوان تهیه کننده نام آشنا و اثبات شده‌ای است که بینندگان بی‌چون و چرا برگ برنده‌های این عزیز را می‌بینند و امیدوارم سازمان صدا و سیما هم مانند دیگر مردم مهره‌های درخشان تولید سیما مانند شفیعی و افشار را حمایت کنند و نگاه ویژه ای داشته باشند و انگیزه‌ای برای تولیدات بیشتر و بهتراین عزیزان باشند. مهدی پاکدل در نقش پسر ارشد من در خانواده نکونام ایفا می‌کند و این روزها شاهد درخشش مهدی عزیز در  فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» بر پرده سینما هستیم و امیدواریم بیش از پیش در تمامی کارنامه حرفه‌اش خوش بدرخشد.

هدایتی افزود: هیچ‌گاه نمی‌توان به دلیل گستردگی و پیچیدگی تاریخ کاملی را در قالب رسانه بر دوره‌های تاریخی داشت و فقط نشان دادن گوشه‌های از تاریخ در قاب و نگاه‌های متفاوت به تصویر درمی‌آید. ما مجموعه‌های تاریخی چون «در چشم باد» «هزار دستان» و ... را در رسانه کم نداریم و «کیمیا» همچون مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» با تمایز شایانی در نمایش دادن دوره معاصر تاریخی و همچنین ساختاری متنوع دارد.

هدایتی ادامه داد: ما برای ساخت مجموعه‌های ایران پتانسیل‌های خوبی را از جمله قصه‌های غنی، ایده‌پردازان متبحر و همچنین کارگردان‌هایی مانند جواد افشار را کم نداریم قصه‌های ما سراسر عشق و  روابط انسانی است و از همین طریق می‌توانیم به خوبی تماشاگران ایرانی را جذب کنیم.

هدایتی عنوان کرد: چرا تا زمانی که رسانه ملی ما پتانسیل ساخت چنین مجموعه‌های تاریخی و بلندی دارد باید شبکه‌های غربی و خارجی را ببنیم چه شبکه‌هایی که هیچ کدام از تولیداتشان با ارزش‌ها و فرهنگ‌ ایرانی ما مرتبط نیستند و جاذبه کنش و واکنش که بین روابط انسانی خود دارند دور از اخلاقیات ایرانی است در حالی که کشورهای غربی توانستند با ساخت سریال‌های 600 قسمتی بدون هیچ پیام اخلاقی مخاطب را به سوی خود جذب کنند.

وی در پیان گفت: مجموعه «کیمیا» در مدت یک سالی که من در آن حضور داشتم با تمام امکانات و بهترین انرژی تصویربرداری شد و باید به تمام عوامل کار و بازیگران چون مهراوه شریفی‌نیا، آزیتا حاجیان، نسرین نکیسا و ... خسته‌نباشی و تبریک گفت مجموعه کیمیا جدای از نشان دادن روابط خانوادگی در جلوی دوربین فضایی زیباتر و قشنگ‌تر را ما بین تمام اعضا گروه در پشت دوربین داشتیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار