اقدامات ایران درمقاوم سازی مدارس مطلوب است

طی 10 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقاوم سازی و استاندارد سازی مدارس اقدامات بسیار مطلوب و شایسته ای انجام داده است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گری لوئیس در دومین نشست سران مدرسه ایمن ضمن ابراز تسلیت به علت فاجعه منا و خوشامدگویی به سران کشورها برای حضور در اجلاس مدرسه ایمن اظهار کرد: ایران برای مدیریت بلایا و همچنین ایمن سازی مدارس اهمیت زیادی قائل شده است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف کنفرانس این بود که صدمات حوادث و بلایا در مدارس و فضاهای آموزشی تا سال 2030 کاهش پیدا کند. این هدف به خوبی مورد توجه کشورها قرار گرفت و زمینه‌های اجرایی آن فراهم شد.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران با بیان اینکه ایمن سازی مدارس باعث توانمندی دختران و پسران امروز می‌شود تا بتوانند در بزرگسالی نجات دهنده و محافظ سیاره زمین باشند عنوان کرد: در ایران اقدامات خوبی انجام شده و این کشور چهار میلیارد دلار برای تجهیز مدارس سرمایه گذاری کرده است و طی چند سال گذشته و در بازه زمانی 2006 تا 2014 سابقه خوبی را در افزایش مدارس ایمن ثبت کرده است.

لوئیس ادامه داد: کشور طی این سالها مدارس ناایمن را تا 40 درصد کاهش داده و این بزرگترین نرخ مقاوم سازی مدارس در برابر بلایای طبیعی در کل دنیاست. هزاران مدرسه در مقابل بلایای طبیعی مقاوم شده‌اند و با وجود آنکه طی چند سال گذشته زلزله‌هایی رخ داد، مدارسی که مقاوم شده بودند، صدمه ندیدند.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران با بیان اینکه ایران با برنامه جهانی ایمن سازی مدارس همراه شده است که قابل تقدیر است گفت: تیم سازمان ملل در ایران کارهای مختلفی را انجام داده است و بیش از 10 سال است که UNODP برای ایمن سازی مدارس در ایران تلاش‌های بسیاری را انجام داده است. امیدواریم تلاش و همکاری سایر کشورها نیز همانند ایران باشد.

وی با اشاره به اینکه کاهش فقر، بهبود سلامت عمومی، کمک به محیط زیست برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، کاهش مخاطرات و حوادث و بلایای طبیعی، پنج هدف ماست که در ایران به صورت جدی دنبال می‌کنیم، گفت: در بازه زمانی 2017 تا 2021 هم اهداف مشخصی به ویژه در زمان کاهش مخاطرات و بلایا داریم و امید است ایران همکاری خود را به عنوان یک عضو برجسته با ما ادامه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار