اختصاص 90 درصد اعتبارات آموزش و پرورش به نوسازی مدارس

رئیس سازمان توسعه نوسازی از اختصاص 90 درصد اعتبارات آموزش و پرورش برای نوسازی و مقاوم سازی مدارس ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، مرتضی رئیسی رئیس سازمان توسعه نوسازی و تجهیز مدارس در نشست اجلاس سران مدارس ایمن که در ایران برگزار می‌شود، ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر گفت: ایران یکی از اهداف اساسی خود را  ایجاد امکانات برابر آموزشی و مدرن برای تمامی دانش آموزان قرار داده است.

وی در ادامه افزود: در این راستا تامین مدارس استاندارد و تجهیز آن و همچنین آموزش‌های مناسب از ابزارهای اساسی برای برقراری عدالت بین تمامی دانش آموزان خواهد بود.

رئیسی تصریح کرد: در ایران 95 هزار مدرسه فیزیکی (دولتی) برای امر تحصیل دانش‌آموزان وجود دارد و سرانه فضای آموزشی برای هر یک دانش‌آموزان 5 متر مربع است. 

رئیس سازمان توسعه نوسازی و تجهیز مدارس خاطر نشان کرد: طی سالهای اخیر بر اساس سیاست‌های ایران افزایش ایمنی مدارس در دستور کار قرار گرفته است، به طوری که 90 درصد از بودجه آموزش و پرورش صرف تامین اعتبارات برای ایمن سازی و مقاوم سازی مدارس شده است. 

رئیسی با بیان اینکه در سال جاری 350 میلیون دلار برای افزایش ایمنی مدارس اختصاص پیدا کرده است گفت: در حال حاضر حداقل 2 هزار مدرسه ایمن در کشور وجود دارد. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار