قفل صنعت پتروشیمی با فاینانس چین باز نمی‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه فاینانس چین تنها راه توسعه صنعت پتروشیمی نیست گفت: باید ارتباط خود را با کشورهای اروپایی، کره جنوبی و ژاپن تقویت نمایم.

رحیمیان//قفل صنعت پتروشیمی با فاینانس چین باز نمی‌شودامیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این موضوع که آیا با لغو تحریم‌ها فاینانس چین می‌تواند زمینه‌ساز جهش دوم توسعه در صنعت پتروشیمی باشد اظهار داشت:با توجه به اینکه چینی‌ها قبلا از نظر کمی و کیفی با ایران در ارائه خدمات فعالیت می‌کردند اما به دلیل برخی از بدقولی‌های این کشور در زمینه فاینانس نمی‌توان امیدوار بود.

وی باتاکید براینکه فاینانس چین تنها راه توسعه این صنعت نیست افزود: چین مانند روسها به بعضی از تعهدات خود عمل نکرده و نمی‌توان به امید آنها به فکر توسعه این صنعت بود بایستی به فکر شناسایی بازارهای جدید بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: برای جهش دوم این صنعت باید فعالیتهای تجاری خود را با کشورهای اروپایی، کره جنوبی و ژاپن بیشتر کرد در غیراین صورت موفق نخواهیم بود.

سلطانی افزود: صنعت پتروشیمی در سال گذشته رشد 20درصدی را داشته به طور یقین اگر برنامه‌ریزی اصولی در جهت پیشبرد اهداف توسعه دراین صنعت صورت گیرد می‌توان امیدوار به جهش دوم توسعه این صنعت بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: توسعه صنعت پتروشیمی علاوه بر اشتغال زایی عرصه را برای  ایجاد ارزش افزوده در کشور فراهم می‌کند.

وی با انتقاد از این که در جهت جلوگیری از خام‌فروشی گامهای مثبتی برداشته نشده است گفت: در طی 80 سال گذشته صنعت نفت غیر از ضررو زیان سودی نصیب کشور نشده است تنها این موضوع حیاط خلوت بعضی از افراد شده است تا با استفاده از خام‌فروشی دست به واردات کالاهای غیرضروری بزنند باید برنامه‌ریزی مدونی در کشور شکل بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار