یک منبع غربی: داعش برای ترور شخصیت‌های عراقی و ایرانی برنامه‌ریزی کرده است

یک منبع غربی در عراق تأکید کرد رمزگشایی از گفتگوهای کدگذاری شده داعش، از توطئه‌های جدید این گروه تروریستی حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از "المیادین"؛ یک منبع غربی در عراق گفت: "گروه تروریستی داعش برای انجام عملیات گسترده در مناطق جدید، برنامه ریزی کرده است."

این منبع غربی افزود: "براساس اطلاعات موثق و رصد تحرکات میدانی، از گفتگوهای کدگذاری شده گروه تروریستی داعش رمزگشایی کردیم؛ براین اساس ثابت شد که میان این گروه تروریستی و برخی دستگاه های اطلاعاتی منطقه‌ای هماهنگی وجود دارد."

این منبع غربی در گفتگو با "المیادین" تصریح کرد: "اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد گروه تروریستی داعش برای ترور شخصیت‌های بلندپایه عراقی و شخصیت‌های نظامی عالی رتبه ایران برنامه ریزی کرده است. یکی از اهداف این طرح، ایجاد هرچه بیشتر هرج و مرج امنیتی و تضعیف تصمیمات سیاسی و نظامی است. گروه تروریستی داعش سعی دارد با اجرای طرح منطقه‌ای خود، اتاق عملیات عراقی، ایرانی، روسی و سوری را در بغداد متزلزل کند. این طرح داعش، برآن است تا تصویر این هماهنگی چهارجانبه را در اذهان زشت جلوه دهد و این اتاق عملیات را شکست خورده معرفی کند."

منبع غربی اعلام کرد واشینگتن اطلاع خود از بخشی از این طرح منطقه‌ای داعش را به طرف‌های دولتی و امنیتی عراق ابلاغ کرده است. گروه تروریستی داعش از اقدام جنگنده‌های روسی به بمباران مواضعش در سوریه بیمناک است."

منبع غربی گفت: "واشینگتن به مقامات بغداد نارضایتی خود از افزایش هماهنگی‌های عراق با مسکو را اعلام و تأکید کرده است هیچ جنگنده‌ای جز جنگنده‌های ائتلاف بین المللی نباید در آسمان عراق پرواز کند، ولی تبادل اطلاعات با سوریه مانعی ندارد."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
داعش باس اینی که زاییده رو بزرگ کنه بعد.... امروز زمان دخالت مستقیم نظامی ایران برای نابودی داعش در عراق هستش. روسیه در سوریه و ایران در عراق باید دست غرب رو از منطقه کوتاه کنن و مشکلات منطقه رو خودشون حل کنن. به امریکا چه از اون سر دنیا اومده کدخدایی میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
اینقد داعش داعش نکنید
فک میکنن آره....
داعش دیر یا زود میشه داغش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
آمریکا میخواهد با این حرفها عراق رادرلاکدفاعیفرو ببرد مراقب باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
تصمیم خودشان است بنام داعش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
شکر اضافی خوردن داعشی های کثیف
Spain
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
داعش غلط اضافی کرده و در حد این حفها نیست . اینا یه مشت شغال اند که به زودی به آشغال تبدیل میشن و میرن تو زباله دان تاریخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
چخه بابا
Germany
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
این بارنوبت ایران درعراق است که به آمریکادرباره هواپیماهایش هشداردهد
آخرین اخبار